עלייה במספר הלוקים בחרדה בתקופת שיאו של המשבר הכלכלי

חברת "נרבן", באמצעות מכון ברנדמן, פנתה למדגם מייצג של כ-500 נשאלים, ובררה בעזרת שאלונים מפורטים כיצד מתמודדים הישראלים עם המצב הכלכלי הקשה

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

20 אלף מובטלים חדשים הצטרפו בחודש שעבר למעגל האבטלה, עוד עשרות אלפים כמותם כבר מרגישים בכיס את המצב הכלכלי הקשה, אבל איך זה משפיע על הנפש שלנו? סקר שבוצע על ידי חברת "נרבן" מגלה שכ-15% מאלה הסובלים בימים אלה ממתח וחרדה, החלו לסבול מכך רק בחודשים האחרונים - כלומר בתקופת שיאו של המשבר הכלכלי.

חברת "נרבן", באמצעות מכון ברנדמן, פנתה למדגם מייצג של כ-500 נשאלים, ובררה בעזרת שאלונים מפורטים כיצד מתמודדים הישראלים עם המצב הכלכלי הקשה, דווקא מבחינת חרדה וצריכה של כדורי הרגעה למינהם. מן הסקר עולה כי כ-54% מהאוכלוסייה בישראל סובלת ממתח וחרדה.

למרות הנתונים המדאיגים, עולה מהמחקר כי רק 11% מקרב אלה הסובלים ממתח וחרדה עושים שימוש בטיפול כלשהו. 6% משתמשים בתרופות מרשם, 5% משתמשים בתרופות ללא מרשם ו-4% מהסובלים פונים לטיפול אלטרנטיבי ומשתמשים בתרופות טבעיות.

פרט מידע נוסף שעולה מהמחקר הוא כי נשים סובלות יותר מגברים בתופעות של מתח וחרדה, 60% מהנשים לעומת 48% מהגברים. לשאלה מתי מגיע הרגע בו מתחילים לקחת תרופות הרגעה ענו 26% מהנשאלים שהם מתחילים לקחת תרופות הרגעה כשהמצב הופך לקשה יותר מבדרך כלל. 12% מהנשאלים במחקר ציינו שעקב טראומה או מוות של קרוב, 11% ציינו שבהתאם להוראות הרופא ו-9% ציינו שעקב מתח ועצבנות יתר.

והיכן הכי סובלים? כנראה באורח לא מפתיע באזור הדרום, שם 58% סובלים מחרדה (המחקר נערך גם בתקופת מבצע "עופרת יצוקה"). בירושלים ובאזור המרכז סובלים מחרדה כ-57% ובאזור הצפון (המחקר נערך לפני אזעקות השווא בחודשים האחרונים באזור) דיווחו "רק" 51% על חרדה כלשהי.