S&P מעלות מותירה את האג"ח של אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין ברשימת מעקב עם השלכות שליליות

האנליסטים מציינים כי בוימלגרין קפיטל, החברה השולטת בכ-65% מאזורים מצויה במצב נזילות קשה ; הפחתה משמעותית בהשקעתה של החברה בלגנא, הגדילה את הפסדי החברה בצורה משמעותית ושחקה את הונה העצמי

סוכנות הדירוג S&P מעלות הודיעה היום כי היא מותירה את הסדרות המדורגות של חברת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין ברשימת מעקב עם השלכות שליליות. זאת בהמשך הודעת סוכנות הדירוג מה-26 במארס בה הורד דירוג סדרות האג"ח ל"+BBB".

בחינת החברה מחדש והשארתה ברשינת המעקב עם השלכות שליליות (Credit watch negative) התבססה על פרסום הדו"חות השנתיים של החברה, חברות הבנות מקבוצת לגנא והחברה האם, ובעלת השליטה, בוימלגרין קפיטל וקבלת תמונת נזילות מעודכנת מן החברה.

בהתייחסם לבוימלגרין קפיטל אומרים האנליסטים אלעד רגב וגדי בארי כי החברה השולטת בכ-65% מאזורים מצויה במצב נזילות קשה. הם מציינים כי בדו"חות השנתיים הפנו רואי החשבון את תשומת הלב כי "אי הוודאות בדבר יכולתה של החברה לגייס מקורות מימון לשנת 2009 ו-2010 והעובדה של פי תחזיות אלו צפוי מחסור משמעותי בשנים 2009-2010 במקורות מספקים לפרעון התחייבויותיה, מעוררות ספקות משמעותיים באשר להמשך קיומה של החברה כעסק חי בעתיד הנראה לעין". בנוסף דווחה בוימלגרין כי היא מקיימת מגעים לגיבוש הסדר עם בעלי אג"ח עקב חשש לתשלום קרוב.

בנוסף מציינים את פרסומיה של בוימלגרין כי מתקיימים מגעים ראשוניים להכנסת שותף/ רוכש באזורים. להערכת S&P מעלות מהלך זה הינו מהותי מאד והם חושבים כי השליטה בחברה עשויה להשתנות בטווח הזמן הקרוב. הם מעריכים כי משקיע חדש אשר יוכל לספק מימון נוסף ולהוריד את הלחץ התזרימי בחברה האם - עשוי לסייע לאיכות האשראי של בוימלגרין.

בנוסף מציינים בסוכנות הדירוג את המנוף הפיננסי ואמות המידה הפיננסיות של החברה ואומרים כי הפחתה משמעותית בהשקעתה של החברה בלגנא, הגדילה את הפסדי החברה בצורה משמעותית ושחקה את הונה העצמי. כאשר מחיקת הון זו הגדילה בצורה משמעותית את המנוף הפיננסי (יחס חוב ל-CAP עלה לכ-86%) ויצרה חריגה מאמות מידה פיננסיות במסגרת הלוואות משני תאגידים בנקאיים (לפיו התחייבה לשמור על יחס חוב ל-CAP נמוך מ-80%). כאשר חריגה זו עלולה ליצור לחץ תזרימי על החברה במידה והבנקים ידרשו פירעון של הלוואות המסתכמות בכ-550 מיליון שקל.

בנוסף מציינים בסוכנות הדירוג כי לחברה התניה בסדרת אג"ח 8 שערכה בספרים עומד על כ-311 מיליון שקל לפיה "עילה להעמדה לפירעון מיידי בגין ירידת דירוג ל"BBB" - במידה ודירוג אגרות החוב יעמוד על דירוג "BBB" יהיה כל אחד ממחזיקי האג"ח רשאי לדרוש פירעון מוקדם של יתרת האג"ח". זאת כאשר כיום אין לחברה את המקורות לתשלום מלוא האג"ח במידה ותידרש לכך.