אחרי 8 שנים: קו-אופ מחקה את תביעתה נגד בני גאון ז"ל בנוגע להנפקתה בוול סטריט

קו-אופ טענה כי גאון נהג בה כבקניינו הפרטי ונטל 11 מיליון שקל ע"י מימוש אופציות שלה ערב הנפקתה בוול סטריט ב-1996, בלא גילוי נאות ותוך ניגוד עניינים ; גאון טען כי האופציות ניתנו לו כדין ואושרו כנדרש

בית המשפט המחוזי מרכז מחק, לבקשת קו-אופ הרבוע הכחול, את התביעה בסך 11 מיליון שקל שהגיש ב-2001 נגד בני גאון ז"ל. השופטת מיכל נד"ב נמנעה מלחייב את אגודת הקו-אופ בהוצאות.

גאון, שנפטר לפני כשנה, כיהן כיו"ר מזכירות האגודה וכמנכ"לה בשנים 1982-1988. קו-אופ טענה, באמצעות עוה"ד משה בלטר וארנון דראל, כי גאון נהג בה כבקניינו הפרטי ונטל את הסכום האמור באמצעות מימוש אופציות שלה ערב הנפקתה בוול סטריט ב-1996, בלא גילוי נאות ותוך ניגוד עניינים.

גאון ז"ל טען, באמצעות עו"ד נבות תל-צור, כי הוא הציל את האגודה מספק פשיטת-רגל והפך אותה לתאגיד הקמעונאי הגדול בישראל. "גאון רתם את הניסיון והמוניטין האישי שלו כדי להוביל את הנפקת קו-אופ בבורסה בארה"ב, בתהליך שלווה על-ידי מיטב עורכי הדין ורואי החשבון בישראל ובארה"ב, ואושר במוסדות האגודה כדין. האופציות ניתנו לבני גאון כדין ואושרו בכל המוסדות הנדרשים".

כן תמה גאון מדוע תבעה האגודה רק אותו ולא את כל 14 הבכירים שקיבלו אופציות. לדבריו, התביעה נראתה כהמשך מסע הרדיפה האישי שניהלו נגדו הוועד הממונה ואחרים. (ת"א 07-08-4849).