מארק פאבר שחזה את העליות האחרונות: "מדד S&P 500 עלול לרדת בכ-10% לפני שישוב לעליות, לאחר יולי"

פאבר העריך: שווקי המניות ברחבי העולם לא צפוים לרדת אל מתחת לרמות השפל שרשמו בחודשים אוקטובר ונובמנבר 2008 ; "החדשות הכלכליות, אף כי אינן צפויות להיות טובות - עוצמת ההחרפה בהן צפויה להאט"

"צפוי תיקון של 10% בשוק המניות" אמר היום (ג') מארק פאבר, המשקיע שהמליץ על רכישה של מניות אמריקניות לפני תחילתו של הראלי התלול ביותר שנרשם מזה 70 שנה במהלך התקופה האחרונה.

פאבר אמר כי מדד S&P 500 עלול לרדת בכ-10% לפני שישוב לרשום עליות. להערכתו צפוי שער המדד לשוב לרמה של 750 נקודות לפני שישוב ויעלה לאחר חודש יולי. פאבר בן ה-63 אמר את הדברים במסגרת ראיון שערך בערוץ הטלוויזיה של רשת בלומברג בסינגפור.

מאז המליץ פאבר על רכישה של מניות אמריקניות, ב-9 במארס, זינק מדד ה-S&P 500 ב-25% לאחר שקבע שפל של 12 שנה. נזכיר כי פאבר גם היה זה שהמליץ למשקיעים בשנת 1987 לנטוש את השקעותיהם במניות אמריקניות - זאת כשבוע לפני הצניחה הנקראת עד היום "יום שני השחור". כמוכן אמר פאבר באוגוסט 2007 כי השוק האמריקני עומד לפני שוק דובי.

פאבר העריך היום כי שווקי המניות ברחבי העולם לא צפוים לרדת אל מתחת לרמות השפל שרשמו בחודשים אוקטובר ונובמנבר 2008. "החדשות הכלכליות, אף כי אינן צפויות להיות טובות - עוצמת ההחרפה בהן צפויה להאט".

פאבר אמר בראיון כי רכש מניות של מספר יצרניות מתחום הסחורות בנובמבר וכי כרגע הוא "מתעניין פחות" במניות סקטור זה לאחר שחלק מהמניות הכפילו את ערכן ויותר. בנוסף אמר פאבר כי הוא רוכש מספר מניות של בנקים, כאשר ביחס לסיטיגרופ אמר המשקיע כי היא יכולה בקלות לרשום ריבאונד לרמות של כ-5 דולר לעומת רמתה הנוכחית של כ-2.72 דולר למניה.