בוצע בהצלחה ניסוי נוסף של מערכת טיל החץ

כך דווח בגלי צה"ל ; לעיני שר הביטחון ברק, יירט החץ טיל מסוג "אנקור כחול" - טיל שדימה את הטיל האיראני שיהאב ; מטרת הניסוי הייתה לבחון את התמודדות מערכת החץ מול האיומים והיכולות שעדיין לא קיימים בידי איראן

ניסוי נוסף של מערכת טיל החץ בוצע היום (ג') בהצלחה. כך דווח בגלי צה"ל. בניסוי שנערך לקראת הצהריים יירט טיל חץ משופר, טיל שדימה את הטיל האיראני שיהאב. הטיל שנפגע שוגר ממטוס קרב וכונה "אנקול כחול" מתוצרת "רפאל".

מטרת הניסוי הייתה לבחון את התמודדות מערכת החץ המיוצרת על-ידי התעשייה האווירית, אל מול האיומים והיכולות שעדיין לא קיימים במרחב בידי איראן. בנוסף, החלה להיבדק היכולת של המערכת לתת מענה לאיומים עתידיים, הכוללים בין היתר, מעבר ממערכת של דלק נוזלי לדלק מוצק.

כמו כן, נבחנו בניסוי מערכות מכ"ם משופרות מתוצרת ישראל וארצות הברית בשם "אורן נדיר", שביכולתן לזהות את השיגורים מטווחים ארוכים מבעבר. בניסוי השתתפה גם מערכת אמריקנית שהוצבה לאחרונה בישראל, ותע"ש שהייתה אחראית על ייצור המנועים בטיל.

שר הביטחון, אהוד ברק, הבחין בטיל החץ מהמסוק שהטיס אותו חזרה למרכז הארץ מביקור שערך באוגדת עזה. מהמסוק נראה הבזק השיגור של החץ, ומאוחר יותר הביע שר הביטחון שביעות רצון ממה שהגדיר: "ההצלחה מראה את ההתקדמות שחלה בישראל בהתמודדות מול טילי האויב".

כמו כן הביע ברק שביעות רצון מההתקדמות במענה אל מול איומי הרקטות ארוכות הטווח וקצרות טווח מרצועת עזה, ומהניסוי שבוצע לאחרונה בהצלחה במערכת "כיפת ברזל".

גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר שמערכת החץ כבר נותנת כיום מענה לאיומים הקיימים במרחב. מטרת הפיתוח הייתה לפתח יכולות שיכולות להיות בידי האיראנים בעתיד. כזכור האיראנים מנסים לפתח טילים לטווחים ארוכים של מעל 2,000 קילומטר. הגורמים ציינו כי הניסוי עמד בציפיות ולא נרשמו בעיות מיוחדות.

מנכ"ל התעשייה האווירית, יצחק ניסן, אמר כי הצלחת הניסוי חשובה ביותר. "הצלחה משמעותית מול איום המייצג יכולות עתידיות שאולי יופיעו בזירה", אמר ניסן, "תפקיד התעשייה האווירית והתעשיות הנוספות לתרום לבטחונה של מדינת ישראל ולספק מענה לאיומים העומדים בפנינו".