אוסטרליה חוזרת לתמונה

עדכון תיק ה-ETF's: מוותרים על שוויץ, מוסיפים את מלזיה, אסיה פסיפיק ומשקיעים גם במים

בשבועות האחרונים התגבשנו כאן עם חמש ETFs ממדינות שונות אשר כל אחת לכשעצמה וכולן ביחד נראו כהשלמה ראויה למניות אמריקאיות בתיק השקעות גלובאלי. אחד הקריטריונים להשקעה בכל אחת מה-ETFs היה ויהיה עוצמה בהשוואה ל-S&P500.

כעקרון, אם משהו עובד, לא צריך להחליפו ולשלם עמלות מיותרות. פחות עמלות, יותר שמחות. לפיכך, נעדכן היום ביחס לרשימת ה-EX USA שלנו ונוסיף עליה עוד שלוש ETFs לחיזוק. מתוך הרשימה, EWL יצאה בשלב זה. נוספו: EWM (מלזיה), DND (אסיה פאסיפיק בלי יפן) ו-PIO (תעשיות מים).

EWA ETF להשקעה באוסטרליה, עדיין במצב רכש. הממוצע ל-21 חצה כלפי מעלה את הממוצע ל-89, לראשונה מאז יולי 2008. תיבחן תמיכה ב-13.7 דולר. מהלך מעל 14.6 דולר יחשב סימן שורי ביותר.

EWH ETF להשקעה בהונג קונג. מתחזקת משמעותית בהשוואה ל-S&P500. מהלך מעל 12 דולר יהיה בעל משמעות שורית ארוכת טווח, אם יתרחש.

EWZ ETF להשקעה בברזיל. מתחזקת משמעותית בהשוואה ל-S&P500. המהלך מעל 40 דולר נחשב לסימן שורי. מהלך מעל 48 דולר יחשב סימן שורי במיוחד. תיבחן תמיכה ב-40 דולר.

FXI ETF להשקעה בסין. הגיעה להתנגדות משמעותית מאוד ב-32 דולר. מהלך מעל 32 דולר יחשב סימן שורי מאוד. הגנה על עמדת רכש מתחת ל-27.5 דולר.

EWL ETF להשקעה בשוויץ. בשלב זה יכולה לצאת מהרשימה בשל התנגדות ב-16 דולר. מהלך מתחת ל-14.9 דולר יחשב סימן דובי. מהלך מעל 16 דולר יחשב סימן רכש. ניטראלית בהשוואה ל-S&P500 ולכן אין לה כרגע יתרון לתיק.

אל 4 ה-ETFs שנשארו נוסיף כאמור שלוש חדשות:

EWM היא ETF להשקעה במלזיה. חזרה להתחזק בהשוואה ל-S&P500. לכשעצמה, יש לה תמיכה חזקה והתנגדות חזקה ולכן היא נמצאת במצב נקודתי ממנו יכול להתפתח מהלך משמעותי, עם סיכויים טובים שזה יהיה מהלך עליה. ניתן להמתין למהלך מהימן מעל 7.7 דולר ואז לפתוח פוזיציית רכש.

DND היא ETF לא כל כך סחירה להשקעה במדד Wisdom Tree למדינות אסיה פאסיפיק ללא יפן. הסקטורים המשמעותיים במדד הם פיננסים (41%), תקשורת (17.6%) ותעשיה (11.5%). מבחינה גיאוגרפית, כ-60% מההשקעה היא באוסטרליה, 24% בהונג קונג, 12% בסינגפור והשאר מפוזרים בין שאר המדינות. השקעה ב-DND יכולה להחליף את EWA ו-EWH.

PIO היא ETF להשקעה במניות חברות העוסקות בתחום המים ברחבי העולם. הסחירות לא גבוהה כל כך אבל עדיין סבירה למשקיע הפרטי. המהלך מעל 11.6 נתן סימן שורי. הגנה על עמדת רכש מתחת ל-11 דולר.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com . זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן. הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.