מחמוד אחמדיניג'ד: "ישראל חלשה מכדי לאיים עלינו"

בעוד אירן חוגגת את הישגיה הגרעיניים, מתייחס נשיאה גם לאפשרות של תקיפה ישראלית. "כיום אף אחד לא מעיז לאיים על האומה האירנית", אומר הנשיא ; במקביל, סוריה מתייצבת לימינה של אירן

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

לאחר שנשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בישר לעולם על ההתקדמות הגרעינית של ארצו ועל כך ש"עידן הביריונות בא לסיומו", נחשפים דברים שהוא אומר גם על האיום הישראלי על "הישגי" מדינתו.

"האומה האירנית מתייחסת לישראל כדבר חסר חשיבות וכשלטון חלש מדי בשביל לאיים עלינו" - אומר הנשיא האירני. הדברים צוטטו בכלי תקשורת באירן מתוך שיחה שקיים עם "מרטירים" באיספהאן. הנשיא האירני הוסיף כי "כיום אף אחד לא מעיז לאיים על האומה האירנית".

במקביל, לפחות מדינה אחת מתייצבת לימינה של אירן נוכח הצהרותיה האחרונות - סוריה. סוכנות הידיעות הסורית (סאנא) מדווחת כי שר החוץ הסורי וליד אל-מועלם העביר מסר מיוחד לאחמדיניג'ד מנשיא סוריה בשאר אל-אסד. על פי הדיווח, הבטיח הנשיא הסורי את מחוייבות ארצו לשיתוף הפעולה עם אירן ובעיקר על הרקע השינויים באזור ובמדיניות הבין-לאומית.

על פי אותו דיווח, הנשיא האירני הביע את שביעות רצונו מהיחסים הבילטרליים שבין שני המדינות למען "ביטחון ויציבות האיזור".

האירנים מציינים "יום חג" לגרעין

במסגרת חגיגות יום האטום הלאומי חנך אתמול נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד את המפעל הראשון במדינה לייצור דלק גרעיני. "אנו עדים היום לשני הישגים בתחום האטום", הכריז אחמדיניג'ד. "הכשרת הדלק הגרעיני להפעלת הכורים, ובנוסף חניכת שני מתקני צנטריפוגות המגבירים משמעותית את יכולת הגרעין של אירן".

לדברי אחמדיניג'ד מנסים אויבי המדינה למנוע את התפתחות אירן ומנסים לכפות את רצונם באמצעות שקרים. "הרוצחים שיושבים על ארסנל נשק גרעיני ואף השתמשו בו טוענים שאנו מסכנים את שלום העולם ואיימו עלינו בסנקציות כלכליות", תקף אחמדיניג'ד. "היום הפנים העולם כולו את העובדה שפני אירן לשלום והיא שומרת על החוק הבינלאומי".