ההרוג הישראלי ברעידת האדמה באיטליה הובא למנוחות

אלפים ליוו את חוסיין חמאדה, הסטודנט שנהרג ברעידת האדמה באיטליה בדרכו האחרונה. "יום לפני זה הוא ישב איתנו לספסל הלימודים", אמרו חבריו ששרדו את רעידת האדמה. באיטליה מתקיים יום אבל לאומי וכבר מתחילים חילופי ההאשמות

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

אלפים השתתפו לפני הצהריים בהלוויתו של חוסיין אמין חמאדה, הסטודנט בן ה-23 שנהרג השבוע ברעידת האדמה באיטליה. רבים ספדו לו בבית הקברות בכפר כאבול שבגליל המערבי.

"קשה לאבד חבר שלמד איתך שלוש שנים", אמר אחד הסטודנטים שהשתתף בהלוויה לחדשות 2. "יום לפני זה הוא יושב איתך בספסל הלימודים - ויום אחר כך נהרג. קשה מאוד".

ארונו נחת אמש בנמל התעופה בן גוריון, כשהוא מלווה באביו שיצא לאיטליה לפני שלושה ימים, בניסיון לאתר את בנו. במשפחתו של המנוח שורר אבל כבד, חבריו שניצלו מהרעש ושבו מאיטליה מבקרים את אימו של חוסיין ומספרים לה על רעידת האדמה ועל הרגעים האחרונים של בנה. חוסיין חמאדה הניח הורים, שני אחים, ואחות.

באיטליה מתחילים לחפש אשמים

יום אבל לאומי באיטליה, העולם מלווה הלוויות המנויות לקורבנות רעידת האדמה באבורוסו. בני המשפחות, אנשי חברה ותרבות ונבחרי ציבור מכל רחבי איטליה הגיעו הבוקר ללאקווילה. 150 גופות יטמנו היום באדמה. 150 מ-287 האנשים שחייהם הסתיימו השבוע ברגע אחד, בהפתעה , בזמן שהאדמה תחתם רעדה.

באיטליה יש כבר מי שמפנה אצבע מאשימה. ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני, אמר היום ש"הבנייה האומללה גרמה לרבים מהמבנים לקרוס על ראשם של רבים מאלו שמצאו את מותם באסון של יום שני בבוקר".

הנשיא ג'ורג'יו נאפוליטנו שסייר אמש בלאקווילה אמר בזעם כי "חוסר האחריות נפוצה לכל עבר" בתכנון הבניינים החדשים בעיר. חבר הפרלמנט האיטלקי, פראנקו בארברי, אמר בישיבה מיוחדת כי "רעידת אדמה בעוצמה זהה בקליפורניה, לא הייתה הורגת גם לא בן אדם אחד".

כוחות הסיוע החליטו להמשיך בניסיונות החילוץ עד יום ראשון, בתקווה שיש עדיין חיים שניתן להציל תחת ההריסות. זאת למרות שהחופרים עצמם לא מאמינים שיש עוד חיים תחת הקירות שקרסו. אמש הורגשה רעידה נוספת - רעידת משנה בעצמה של 4.9. כמה מבנים שניזוקו בתחילת השבוע, התמוטטו בסופו.

שורות של ארונות קבורה הוצבו בכיכר המרכזית של לאקווילה לטקס אשכבה. ההמונים עמדו מולם, דוממים, מתפללים מניחים זרים בין הטורים העצובים. התמונות האלו, תמונות האם שעדיין לא מעקלת את האבדן, תמונות בני המשפחה שכל היקר להם נעלם ברגע נצרבו בזיכרון הלאומי של איטליה כולה.

28 אלף איש נותרו ללא בית אחרי הרעידה. הממשלה האיטלקית התחייבה לתמוך באלו שאיבדו את בתיהם, לשקם את מערכות הגז, המים והחשמל שקרסו.

אמש הוצאו עוד ארבע גופות סטודנטים מתחת להריסות, המחלצים סבורים שאלו הגופות האחרונות. לפחות 16 ילדים נהרגו ברעידת האדמה, בניהם ילד בן חמישה חודשים.