ישיר בית השקעות: "העליות בחודש האחרון אינן נתמכות בתוצאות הריאליות - והמסכים בת"א ישובו להיצבע באדום"

לידר שוקי הון: "התחזקות השקל תומכת באפיקים השקליים" ; ביום שלישי צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן וכלכלני לידר צופים שיעלה 0.2%

"בחודש מארס, הגירעון התקציבי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל, עם רמת גביית מסים סבירה של כ-14.7 מיליארד שקל, כאשר האוצר ממשיך לצפות לגירעון של כ-6% תוצר בשנת 2009. שוק האג"ח ממתין לתוכנית כלכלית של הממשלה החדשה - מדיניות תקציבית אמינה ושקופה כוללת תקציב משולב של 2009 ו-2010 עשויה להטיב עמו". כך כותבים כלכלני לידר שוקי הון בסקירת המאקרו השבועית.

לגבי שוק המט"ח - בשבוע האחרון, מציינים הכלכלנים, השקל התחזק ב-1.3% מול הדולר וב-3.3% מול האירו. לדבריהם, התחזקות השקל תומכת באפיקים השקליים.

עוד הם מציינים כי הדולר התחזק בעולם ל-1.316 לאירו, על רקע ציפייה להתאוששות בארה"ב לפני אירופה, ושיפור בגירעון הסחר. להערכת הכלכלנים, שוק האג"ח חושש מהתאוששות כלכלת ארה"ב, אשר תביא לעלייה מהירה בתשואות הארוכות בחו"ל ובישראל.

אשר לאינפלציה - ביום ג' הקרוב יפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מארס, כאשר כלכלני לידר צופים מדד של 0.2%.

לבסוף, בלידר שוקי הון צופים כי שוק האג"ח ימשיך לנוע בטווח צר. התשואה ב-0219 תנוע בין 4.7-4.8 ל-4.3-4.4 בתקופה הקרובה.

ישיר בית השקעות: בטווח הקצר המסכים ישובו להיצבע באדום

"אנו צופים התעצמות במיתון העולמי במהלך 2009 שיפגע קשות ביצוא הישראלי ודבקים כי שיעור הצמיחה של ישראל ב-2009 יהיה נמוך מ-1%. הלמ"ס עשוי לתקן את אומדן הצמיחה לרבעון האחרון של 2008 לשיעור הנמוך מ-(0.5%-) וזאת בשל הדו"חות הכספיים הקשים שפרסמו מרבית החברות הציבוריות ברבעון זה. בנוסף, המדד המשולב יהיה שלילי בחודשים הקרובים, ויסמן בכך את העמקת המיתון במשק". כך כותבים כלכלני ישיר השקעות בסקירתם החודשית.

כמו כן, הכלכלנים מעריכים ששיעור האבטלה יעלה ל-7.5% כבר ברבעון הראשון של 2009, לסביבות ה-8.5% ב-2009 ול-10.0% ב-2010. להערכתם, צפוי הגרעון הממשלתי לזנק בחדות ולסיים את 2009 בסביבות 6% מהתמ"ג. אלא אם כן ייעשה קיצוץ נרחב.

לדבריהם, העליות בחודש האחרון אינן נתמכות בתוצאות הריאליות של החברות במשק, לפחות לא ברבעון הראשון של 2009, כך שבטווח הקצר, המסכים ישובו להיצבע באדום.

בישיר השקעות צופים שמדד מארס יהיה ללא שינוי, מדד אפריל יעלה ב-0.8% בשל התייקרות מחירי הדלקים והעליות העונתיות בחלק מקבוצות התצרוכת, והאינפלציה בשנת 2009 תהיה 0%.

אשר למדיניות המוניטרית, כותבים בישיר: "על אף החרפת המיתון, המדדים השליליים והירידה בציפיות לאינפלציה, הריבית לחודש מאי עשויה להישאר ללא שינוי, ברמה של 0.5%", אומרים בבית ההשקעות, ומציינים כי כלי הריבית מיצה את עצמו ופינה את מקומו להרחבת המדיניות המוניטרית לשוק האג"ח הממשלתי באמצעות רכישת אג"ח ממשלתי ב-200 מיליון שקל בממוצע ליום, כאשר התערבות זו החלה להניב תוצאות.

בנוגע לשוק המט"ח, בטווח הקצר צופים בישיר השקעות שהדולר יתחזק. לדברי הכלכלנים, המשך התערבות בנק ישראל בשוק המט"ח ללא קביעת תקרה לגובה היתרות, יחד עם ריצת המשקיעים לכיוון הדולר בזמן משבר עולמי, יביאו להתחזקות המטבע האמריקני.