מחירי הכרטיסים להופעה של לאונרד כהן בישראל ינועו בין 350 ל-1,500 שקל

כך מעריכים במשרדי הכרטיסים הגדולים ; המופע יתקיים באצטדיון רמת-גן ב-24 בספטמבר, 3 ימים לאחר שהיוצר היהודי-קנדי יחגוג את יום הולדתו ה-75

המאבקים והעצומות הצליחו. לאונרד כהן יופיע בישראל, ב-24 בספטמבר, באצטדיון רמת-גן, במסגרת סיבוב ההופעות באירופה, שבו החל בשנה שעברה.

מכירת הכרטיסים תחל רק ב-1 במאי, אבל ב-3 ממשרדי הכרטיסים המובילים בתל-אביב - "לאן", "קסטל" ו"הדרן", כבר מעריכים את מחירי הכרטיסים החל מ-350 שקל למקום ביציעים ועד ל-1,500 שקל לכרטיס טוב במתחם ה-VIP שיוקם קרוב לבמה.

הידיעה על הגעתו של כהן לארץ פורסמה לראשונה בפורום לאונרד כהן, באתר הרשמי של האמן. אז יופי, המאבק שניהלו אלפי המעריצים הישראלים הצליח - אבל חבל שבסופו של דבר האירוע יתרחש דווקא באצטדיון רמת-גן. הרי לא מדובר בלהקה כמו דפש מוד או באמן אצטדיונים, אלא ביוצר ומבצע שרכש את המוניטין שלו בזכות טקסטים ושירים אינטימיים, מלאי דקויות, אבחנות ועתירי רגש - מהסוג שלא הולך טוב עם אצטדיונים, הנפות ידיים קולקטיביות ושירה בציבור.

בפעם הקודמת (והאחרונה עד כה) שלאונרד כהן היה בישראל, ב-1980, התקיימה ההופעה בהיכל התרבות בתל-אביב. זו הייתה הופעה נהדרת במקום הולם. כך או כך, המעריצים הישראלים שרודפים אחרי כהן ברחבי העולם בשנה האחרונה, יוכלו לראות אותו גם ליד קניון איילון, במגרש הבית הבעייתי של נבחרת ישראל בכדורגל. לאלה שידם אינה משגת רכישת כרטיס להופעה בברלין או בניו-יורק, זו האופציה היחידה - וכנראה האחרונה - לראות את לאונרד כהן בהופעה.

בשנה שעברה חזר לאונרד כהן להופיע. כהן עשה זאת אחרי 15 שנים של התנזרות מקהל ומהופעות, ואף על-פי שהוא עשה זאת, לפי אחת הטענות, בשל בעיות כלכליות שאליהן נקלע בשל מעילה של אשת סודו וחיקו - עדיין הרבה אנשים מרוצים מכך שאפשר לראות ולשמוע אותו שוב על הבמות.

כהן תכנן סיבוב מצומצם של 10 הופעות בלבד, אבל הדרישה לכרטיסים התגלתה כעצומה מעל ומעבר למשוער, והיוצר הקנדי נכנע ללחצים והעסק התרחב ל-29 הופעות. כשכל הכרטיסים אזלו גם להופעות האלה, וכשהתברר שמעריצים מגיעים אפילו מיפן ומישראל - גדל והתעצם העניין לסיבוב של 89 הופעות, כשכל הכרטיסים אליהן נחטפים תוך שעות. זה, כפי הנראה, מה שיקרה גם בישראל, כשייפתחו הקופות במשרדי הכרטיסים.

עד כה צפו בכהן למעלה מ-700 אלף איש. גם הסרט "אני הגבר שלך" הוסיף קיסם למדורת השבט. נראה שעולם המוזיקה נעמד על רגליו ומצדיע למשורר היהודי-הקנדי, במה שתואר על-ידי רוב המבקרים והצופים כחוויה של פעם בחיים.

ההופעה בישראל תתקיים 3 ימים אחרי יום הולדתו ה-75 של כהן. לאונרד נורמן כהן נולד ב-21 בספטמבר 1934 למשפחה יהודית בקנדה. עוד עובדות שכדאי לדעת: כהן מעולם לא נישא. יש לו שני ילדים מהרקדנית סוזאן אלרוד, שאיתה היה במערכת יחסים עד 1979. בנו אדם נולד בשנת 1972, והוא משורר, מלחין וזמר בעצמו. בתו לורקה נולדה ב-1974, והיא קרויה על שם המשורר פדריקו גרסיה לורקה.

11 אלבומים שלו יצאו בין 1967 ל-2004. לעברית תורגמו 6 ספרים שלו, ביניהם "משירי לאונרד כהן" (טרקלין, 1971), "כמו ציפור על תיל" (רשפים, 1973) ו"ספר הכמיהה" (כנרת זמורה-ביתן, 2007).