בריטיש טלקום מכחישה שתפטר 10,000 עובדים: "ספקולציה טיפוסית"

[למדור שוקי עולם] העיתון "סנדיי טיימס" דיווח על תוכנית הפיטורים שהוכחשה ; העיתון ציין כי המספר הזה יתווסף ל-10 אלף המשרות שהחברה כבר ביטלה במהלך שנת הכספים האחרונה

חברת התקשורת הבריטית בריטיש טלקום הודיעה כי תפרסם עדכון מלא לגבי תוכניות פיטורים עתידיות במקביל לפרסום תוצאותיה השנתיות בחודש הבא. החברה הכחישה כ"ספקולציה" דיווחים בתקשורת אתמול (א') שבהם נטען שהיא עומדת לפטר 10,000 עובדים.

העיתון "סנדיי טיימס" דיווח על תוכנית הפיטורים שהוכחשה. העיתון ציין כי המספר הזה יתווסף ל-10 אלף המשרות שהחברה כבר ביטלה במהלך שנת הכספים האחרונה. העיתון כתב גם שבריטיש טלקום צפויה לדווח על הפרשות בסך 1.5 מיליארד ליש"ט (2.21 מיליארד דולר) במקביל לפרסום תוצאותיה.

לפי העיתון, מרבית ההפרשות בוצעו בגין חוזים שעליהם חתמה יחידת גלובל סרוויסס, שמספקת שירותים של טכנולוגיית מידע לחברות רב-לאומיות. אחד מדוברי בריטיש טלקום תיאר את הכתבה כ"ספקולציה טיפוסית" לקראת ה-14 במאי, המועד שבו תפרסם החברה את תוצאותיה ל-12 החודשים שיסתיימו בסוף מארס.

"באותו המועד תספק החברה גם עדכון מלא לגבי ההפרשות שמתייחסות לגלובל סרוויסס, תוכנית הפנסיה, הדיבידנדים וכל תוכנית הארגון מחדש שמיועדת לביצוע השנה", אמר הדובר לרויטרס.

בינואר הודיעה בריטיש טלקום, המעסיקה 160 אלף עובדים, כי תבצע הפרשות בסך 340 מיליון ליש"ט בגין פעילויות הרבעון השלישי של גלובל סרוויסס, שבעבר היתה מנוע הצמיחה של החברה. כמו כן, הזהירה בריטיש טלקום כי עשויות להיות הפרשות נוספות בהמשך. מנכ"ל החברה, איאן ליווינגסטון, אמר אשתקד שסבב הפיטורים שבמסגרתו בוטלו 10,000 משרות בשנת הכספים 2008-2009 "לא יהיה בבחינת אירוע חד-פעמי".