בנקים בארה"ב שיפרסו מחדש החזרי משכנתאות יוכלו לזכות במענק ממשלתי של 10 מיליארד דולר

יחידות המשכנתא של סיטיגרופ וולס פארגו ו-JP מורגן צ'ייס עשויות להרוויח יותר מ-2 מיליארד דולר כל אחת, בזכות הסכמתן לשנות את תנאי המשכנתאות, על בסיס הנוסחה של משרד האוצר

שישה בנקים גדולים בארה"ב עשויים לזכות בסובסידיות פדרליות בשווי של קרוב ל-10 מיליארד דולר, אם הם יסכימו לשנות את תנאי המשכנתאות הבעייתיות לדיור, ויצליחו למנוע את עיקולן של יחידות הדיור שנרכשו באמצעות משכנתאות אלה. כך הודיע אתמול (ד') משרד האוצר של ארה"ב.

יחידות המשכנתא של סיטיגרופ , וולס פארגו ו-JP מורגן צ'ייס עשויות להרוויח יותר מ-2 מיליארד דולר כל אחת, בזכות הסכמתן לשנות את תנאי המשכנתאות, על בסיס הנוסחה של משרד האוצר. הסובסידיות יהיו זמינות במסגרת תוכנית בת 50 מיליארד דולר לעידוד בנקי משכנתאות להגמיש את התנאים ללווים הבעייתיים.

אחד מפקידי האוצר אמר כי סך הסובסידיות שיקבל כל בנק יחושב על בסיס "היקף תיק העסקים שלו". במסגרת תוכנית הסיוע לרוכשי הדירות שיזם הנשיא ברק אובמה, ושעיקריה פורסמו בתחילת מארס, יקבלו בנקי משכנתאות 1,000 דולר בגין שינוי תנאי ההחזר של כל משכנתא שניתנה ללווה בקשיים, לאחר שאלה יחתימו אותו על משכנתא חדשה שתהיה בהישג ידו.

התשלומים בסך 1,000 דולר יימשכו שלוש שנים, כל עוד ימשיך נוטל המשכנתא להתגורר ביחידת הדיור שאותה רכש באמצעות המשכנתא שתנאיה שונו. משרד האוצר מכנה את התוכנית "תשלום להצלחה", מכיוון שהתוכנית נועדה להעביר לתוכנית ארוכת-טווח נוטלי משכנתאות שנקלעו למצוקה.