מדד מנהלי הרכש הוסיף להשתפר במארס אך רמתו הנמוכה מ-50% עדיין מצביעה על התכווצות בפעילות

המדד המתפרסם ע"י בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה ב-6.6 נקודות אחוז לרמה של 36.3% ; זהו החודש השניים עשר ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50

מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש מארס רשם עלייה של 6.6 נקודות אחוז לרמה של 36.3%. למרות העלייה במדד, רמתו נותרה נמוכה והיא משקפת צפי להמשך ירידה בפעילות ענף התעשייה. זהו החודש השניים עשר ברציפות שהמדד נמצא מתחת לרמה של 50, המבחינה בין התרחבות להתכווצות בפעילות.

במרבית הסעיפים המרכיבים את המדד נרשמה החודש התמתנות במגמת ההתכווצות, אולם רמתם ממשיכה להעיד על רמת ביקושים נמוכה. רכיב התעסוקה, ממשיך להצביע על כוונות לצמצום בכוח האדם. ברכיב רמות המלאי נרשמה התעצמות במגמת ההתכווצות, בעיקר בשל הקטנת מלאי מכוונת מצד הפירמות בעקבות ירידה בביקושים.

במדד מנהלי הרכש העולמי, שמפרסם בנק JP מורגן, נרשמה בחודש מארס עלייה קלה נוספת של 1.4 נקודות לרמה של 37.2%. המדד הגלובלי נמצא כבר עשרה חודשים במגמת התכווצות אך זהו החודש השלישי ברציפות נרשמה בו עלייה. ברוב המדינות המשתקללות במדד העולמי, כגון: ארה"ב, יפן, בריטניה ורוב המדינות בגוש האירו, נרשמה החודש עלייה קלה במדדים, ובסין, לראשונה מזה שישה חודשים חצה המדד את רמת ה-50 נקודות - נתון המצביע על צפי לעלייה בייצור התעשייתי.

כלכלני בנק הפועלים: העלייה במדדי מנהלי הרכש בישראל ובעולם בחודשים האחרונים מעודדת מעט ומתווספת לאינדיקטורים אחרים, בעיקר מהתחום הפיננסי, המעידים על התייצבות. עם זאת, יש לזכור שהמדדים עדיין מצביעים על צפי להמשך התכווצות בפעילות, גם אם באופן מתון יותר. רמת הייצור והיצוא התעשייתי בחודשים האחרונים נמוכה יותר מאשר בשנה שעברה ובמרבית התעשיות שיעור הירידה היה חד. כפי שנראה בגרף, המדד הישראלי מתואם עם המדד העולמי ויש להניח שהתאוששות בפעילות המקומית תבוא רק לאחר שנראה עלייה בביקושים בעולם.