יונייטד איירליינס: נוסעים הסובלים מהשמנה ייאלצו לשלם על שני מושבים

חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב עשויה לאלץ נוסעים שסובלים מעודף משקל לרכוש כרטיסים לשני מושבים כאשר הטיסות מלאות, וזאת לנוכח תלונותיהם של נוסעים אחרים על חוסר נוחות

יונייטד איירליינס, חברת התעופה השלישית בגודלה בארה"ב, עשויה לאלץ נוסעים שסובלים מעודף משקל לרכוש כרטיסים לשני מושבים כאשר הטיסות מלאות, וזאת לנוכח תלונותיהם של נוסעים אחרים על חוסר נוחות.

באימוץ מדיניות המושב הנוסף מצטרפת יונייטד איירליינס ל-5 חברות התעופה הגדולות האחרות בארה"ב, כולל דלתה איירליינס. התקנה נכנסה אתמול (ד') לתוקף, לאחר שהחברה אימצה אותה בינואר.

בעבר נאלצו נוסעי יונייטד שטסו בטיסות מלאות "לחלוק את מושבם עם שכן בעל היקפים גדולים מהממוצע", אמרה רובין אורבנסקי, מדוברי החברה. יונייטד, הפועלת משיקגו, אימצה את מדיניות המושב הנוסף לאחר שקיבלה מדי שנה "מאות תלונות בנושא".

אורבנסקי אמרה כי נוסעים הסובלים מהשמנת יתר ובוחרים לטוס ביונייטד יקבלו שני מושבים ריקים, והחברה לא תגבה מהם דמי כרטיס נוסף בטיסות שאינן מלאות. היא ציינה כי כל נוסע צריך להיות מסוגל להוריד את משענת היד בין שני המושבים למצבה הנורמלי, ולסגור את חגורת הבטיחות באמצעות חגורת הארכה אחת.

מאז שנות ה-80 מיישמת סאות'ווסט איירליינס תקנה דומה, והיא משיבה את הכסף ששולם תמורת המושב הנוסף אם לא נמכרו כל המושבים בטיסה. לטענת סאות'ווסט, פחות מ-2% מהנוסעים רוכשים כרטיס נוסף.

"מדיניות זו תנציח את הסטיגמה השלילית שכבר הודבקה על אנשים שסובלים מהשמנת יתר", אמר ג'יימס זרוויוס, אחד מדוברי ארגון אוביסיטי אקשן קואלישן, הפועל מטמפה שבפלורידה לקידום זכויותיהם של אנשים שסובלים מהשמנת יתר. לדבריו, למושבי המטוסים "חסרים גם ככה כמה סנטימטרים טובים מכל צד".

זרוויוס טוען כי המרחב המצומצם בלאו הכי שמציעות חברות התעופה לנוסעים גורם לשיבושים רבים. "ומה אם הנוסע שיושב לפניי מוריד לאחור את המושב שלו ופולש למרחב שלי? ומה אם הנוסע לצדי לובש מעיל עבה במיוחד, או משאיר את האור דולק כשאני רוצה לנמנם?", הוא שואל. "בל נשכח שמדובר רק בנסיעה מנקודה א' לנקודה ב' באמצעות כלי תחבורה מסוים".