סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה מתכנן שביתה בכל הארץ החל מתחילת השבוע הבא

צעדי המחאה באים עקב סכסוך עבודה מתמשך בעניין תנאי השכר והתעסוקה ; האוניברסיטה הפתוחה: "ההנהלה מקיימת מו"מ אינטנסיבי עם נציגות סגל ההוראה האקדמי ואינה רואה סיבה לשביתה שתפגע בסטודנטים

סגל ההוראה באוניברסיטה הפתוחה מתכוון להחריף את המחאה נגד ההנהלה, עקב סכסוך עבודה נמשך בעניין תנאי השכר והתעסוקה. הערב (ה') אמורים להיפגש נציגיו בקמפוסים השונים של המוסד, ולהכריז השבתה מלאה ללא הגבלת זמן של כ-50 קמפוסים ברחבי הארץ החל מתחילת השבוע הבא.

"למרות המו"מ בין הצדדים, אין שינוי של ממש במטרות", אומר יניב בר-אילן, חבר פורום הסגל וממובילי מאבק המחאה נגד הנהלת האוניברסיטה. "יש צורך בהסכם קיבוצי ובשינוי התנאים לכל העובדים. ההצעות מההנהלה הן שיפור תנאים רק לקבוצה מצומצמת של עובדי הוראה. המו"מ מולה החל באוקטובר, אך ככל שהזמן עובר ואין פתרון, מחיר המחאה עולה מדרגה", הוסיף בר-אילן.

באוניברסיטה הפתוחה לומדים כ-40 אלף איש, שרובם ייפגעו מההשבתה הצפויה של הקמפוסים. בינואר כבר נקטו חברי סגל ההוראה צעדי שביתה, אך מדובר היה בהשבתות ממוקדות של קמפוסים בודדים.

לדברי בר-אילן, הערב יהיו בפגישה גם נציגי סגל ההוראה הזוטר, אשר נאבקו גם הם עד לאחרונה על שיפור תנאי ההעסקה - וזכו בכך לבסוף. "השביתה תיפסק רק אם יהיו שינויים מהותיים במו"מ מול ההנהלה", הוסיף בר-אילן.

מהאוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה כי ההנהלה מקיימת מו"מ אינטנסיבי ומתמשך עם נציגות סגל ההוראה האקדמי (מרכזים ומנחים), ואינה רואה סיבה לנקיטת צעדים מצד הארגון בטרם מוצה, ודאי שלא שביתה על גב הסטודנטים.