מדד אמון הצרכנים האמריקני של אוניברסיטת מישיגן התאושש מעל ומעבר לציפיות

המדד עלה ל-61.9 נקודות, רמתו הגבוהה מאז ספטמבר, וגבוה ממוצע ציפיות האנליסטים בוול סטריט ; מנהל הסקר: "מצבם הפיננסי של הצרכנים האמריקנים נותר קודר"

מדד אמון הצרכנים האמריקני אותו מפרסמת אוניברסיטת מישיגן בארה"ב התאושש בחודש אפריל על מעל ומעבר למצופה, כך עולה מהקריאה הראשונית של המדד. המדד עלה ל-61.9 נק' באומדן שפורסם היום (ו'), לעומת ציפיות כי יעלה ל-58.5 נקודות בלבד מ-57.3 נקודות בחודש מארס.

בכך, עלה המדד באפריל לרמתו הגבוהה ביותר מאז מדד ספטמבר 2008, לפני שהמשקיעים נכנסו לפאניקה בעקבות התמוטטותו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס והתקרבותה של מערכת הבנקאות העולמית לקריסה. מדד ספטמבר עמד על 70.3 נקודות.

"בעוד שהצרכנים מאמינים כי הכלכלה אולי נגעה בקרקעית, רובם מאמינים כי כי כשתחל ההתאוששות, היא תהיה איטית מאוד", אמר מנהל הסקר עבור האוניברסיטה, ריצ'ארד קורטין, בהודעה לעיתונות. "מצבם הפיננסי של הצרכנים האמריקנים נותר קודר, כשמרביתם דיווחו כי מצבם זה הוסיף להדרדר", הוסיף.