"וול סטריט ג'ורנל": בית משפט בצרפת ידון בתביעה נגד פרויקט הרכבת הקלה בירושלים

התביעה הוגשה ע"י ארגון זכויות אדם צרפתי-פלסטיני, בטענה כי הפרויקט מנוגד לחוק הבינלאומי - כיוון שחלקו נמצא בשטח מזרח ירושלים שנכבש ב-1967 ע"י ישראל

עליית מדרגה במאבקם של הארגונים הפרו-פלסטיניים נגד פרויקט הרכבת הקלה בירושלים. "הוול סטריט ג'ורנל" מפרסם כי בית משפט בצרפת החליט שלשום לדון בתביעה נגד פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, שהגיש ארגון זכויות אדם צרפתי-פלסטיני. יחד עם זאת, בית המשפט דחה את בקשת ארגון אש"ף להצטרף כתובע לעתירה.

בתביעה של האיגוד לסולידריות צרפת-פלסטין (AFPS) נטען כי היות שחלקו של הפרויקט נמצא בשטח מזרח ירושלים שנכבש ב-1967 על-ידי ישראל, הוא מנוגד לחוק הבינלאומי. התביעה, שהוגשה נגד שתי חברות צרפתיות, אלסטום ווויאוליה , השותפות בפרויקט, מתבססת על סעיף בחוק הצרפתי אשר מאפשר לביה"ש לבחון הסכמים של חברות צרפתיות בכפוף להוראות החוק הבינלאומי.

אלסטום וויאוליה טענו בעבר כי לביהמ"ש אין לו סמכות לפסוק בעניין, ואולם ביהמ"ש קבע ביום רביעי כי יש לו סמכות לדון במקרה זה. יש לציין כי לאלסטום וויאוליה שמורה הזכותלערער על ההחלטה בתוך חודש ימים.

לפי הערכות, החברות הצרפתיות יגישו ערעור על ההחלטה. דובר מטעם אלסטום מסר בתגובה כי החברות לומדות את החלטת בית המשפט וטרם החליטו כיצד להגיב. גורמים ישראליים המעורבים בפרויקט אמרו בעבר כי אינם מוטרדים מהעתירה מאחר ותוואי הרכבת אושר ע"י הממשלה ועומד בכל הקריטריונים של החוק הבינלאומי.

קבוצת סיטי-פס, אשר זכתה בשנת 2002 במכרז להקמת פרויקט הרכבת הקלה בירושלים, כוללת בין השאר את החברות הישראליות הראל השקעות (20%) פולאר השקעות (17.5%) ואשטרום (27.5%) ואת החברות הצרפיות אלסטום (20%) ווויאוליה (5%).

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים סבל מעיכובים רבים מאז החלו העבודות במהלך שנת 2006, והמועד להפעלת הרכבת נדחה בכשנתיים לסוף שנת 2010.