שחיתות בעסקת נשק ישראל-הודו: איש עסקים מלונדון תיווך וקיבל תשלומים לא כשרים הרחק מעיני רשויות המיסים

על פי הפרסום ב"גרדיאן", איש העסקים הוא אחד מהתורמים החשובים ביותר של המפלגה הליברלית הבריטית - המפלגה שקראה לפני חודשיים להפסיק למכור נשק לישראל ; מואשם בקבלת עשרות מיליוני ליש"ט

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שחיתות בעסקת נשק ישראל-הודו: עיתון ה"גרדיאן" מדווח שאיש עסקים מלונדון תיווך בין התעשיה האווירית הישראלית לבין משרד ההגנה ההודי וקיבל תשלומים לא כשרים, הרחק מעיני רשויות המיסים. על פי הפרסום, איש העסקים הוא אחד מהתורמים החשובים ביותר של המפלגה הליברלית הבריטית - המפלגה שקראה לפני חודשיים להפסיק למכור נשק לישראל.

אחד מהתורמים המרכזיים ביותר של המפלגה הליברלית הבריטית מואשם בקבלת עשרות מיליוני לירות שטרלינג בעסקת תיווך נשק בין ישראל להודו, כך מדווח היום ה"גרדיאן" הבריטי. על פי העיתון, החשבונות שאיש העסקים קיבל לא עברו תחת פיקוח של רשויות המיסים הבריטיות או כל רשויות מיסים אחרות.

סודהיר צ'ודהייר שתרם 95 אלף לירות שטרלינג למפלגה הבריטית ועוד מאות אלפים בשם משפחתו מתואר הבוקר על ידי העיתון הבריטי כסוחר נשק בינלאומי. הגרדיאן כותב היום "צ'והדייר ובנו ידועים כאנשים שלא רשומים כתושבי בריטניה כדי להימלט מרשויות המיסים. המשפחה רושמת עסקים רבים במקלטי מס , מדינות בהם בעלי חשבונות לא חייבים לדווח על עסקיהם."

צ'והדייר שחי בצ'לסי שממערב לונדון פסל את הטענות. מקור הקשור למשפחה אומר שהוא לא מאמין שסודהיר מרוויח כספים מעסקאות נשק. הוא טוען שהטענות נגדו עולות בהקשר של הבחירות שנערכות בהודו.

ישראל מכרה: צ'ודהייר הרוויח מיליונים

על פי פרסום העיתון ההודי די.אן.אי, צ'והדייר קיבל 80.5 מיליון לירות שטרלינג אחרי שישראל מכרה טילי קרקע אוויר לטווח בינוני לממשלה ההודית.

תזמון הפרסום מביך מאוד עבור ראש המפלגה הליברלית - ניק קלג שקרא בתחילת השנה, אחרי מבצע עופרת יצוקה , להפסיק את מכירת הנשק לישראל.

על פי הפרסום, הכספים הם חלק מתשלום כולל של יותר ממיליארד דולר על עסקה שנערכה בחודש ינואר האחרון בין התעשייה האווירית הישראלית למשרד ההגנה ההודי. משרד חקירות הודי טוען שאיש העסקים ההודי- בריטי קיבל מיליונים מהתעשייה הישראלית בין השנים 1998 ל-2001 , על פי הפרסום בהודו לתעשייה האווירית יש קשרים עם שתי חברות של צ'והדייר - חברת מאגנום ותאגיד אירוקה.

בני משפחתו של צ'והדייר אומרים שהטענות האלו מועלות עכשיו על ידי גורמי אופוזיציה בהודו שמנסים לקשור בין האלימות הישראלית לבין הממשל הקיים בניסיון למצוא כל הכפשה אפשרית.