חברת החשמל ומע"צ מממשות נכסים בחיפה

לאחר שלפני כחצי שנה מכה החברה את בניין המשרדים הישן שלה בחיפה תמורת כ-15-20 מיליון שקל, באחרונה יצאה החברה במכרז נוסף להשכרת מגרשים בשטח כולל של כ-24 אלף מ"ר באזור חיפה

חברת החשמל ממשיכה במימוש נכסים שבבעלותה. לאחר שלפני כחצי שנה מכה החברה את בניין המשרדים הישן שלה בחיפה תמורת כ-15-20 מיליון שקל, באחרונה יצאה החברה במכרז נוסף להשכרת מגרשים בשטח כולל של כ-24 אלף מ"ר באזור חיפה.

אגף הלוגיסטיקה והנכסים בחברה פרסם באחרונה מכרז להשכרת 6 מגרשים שונים העוברים לאורך פרוזדור הולכת החשמל שבין תחנת הכוח חיפה לצומת הצ'ק פוסט. מתנאי המכרז עולה כי הנכסים יושכרו לתקופה של 3 שנים עם אופציות להארכה.

חברת החשמל מחזיקה גם בנכסים יקרים באזור מרכז הארץ, כולל קרקעות יקרות בת"א המשמשות כיום כבתי מלאכה ומרכזים לוגיסטיים.

מנהל הנכסים והרישוי באגף לוגיסטיקה ונכסים בחברת החשמל, דוד בן-ישי, מסר ל"גלובס", כי השכרת הנכסים מתואמת עם עיריית חיפה, ועשויה לסייע לפתרון מצוקת החניה באזור צומת הצ'ק פוסט.

"המטרה שלנו היא שהשכרת הנכסים תשמור על ערכם, וכן תמנע מטרדים סביבתיים ותופעה של פלישה בלתי חוקית לקרקעות. חלק מהמגרשים נמצאים מזרחית לצומת הצ'ק פוסט, מול קניון לב המפרץ. באזור הזה יש מצוקה של חניה ואנחנו מעריכים שחלק מהשוכרים של המגרשים יתעניינו בעיקר בייעוד הזה או לתעשייה".

גם החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה), בניהולו של אלכס ויז'ניצר, פרסמה באחרונה מכרז להשכרת מגרש בשטח של 1.3 דונם בחיפה, ברחוב בן גוריון פינת שדרות העצמאות. מדובר במשרדי המחוז הישנים הממוקמים באזור העיר התחתית בחיפה.

הנכס יושכר לתקופה של 5 שנים, עם אופציה לנקודת יציאה בתום ארבע שנים. במע"צ ציינו בתנאי המכרז כי במידה ויחולט להאריך את תקופת השכירות תינתן אופציה להארכת ההתקשרות למשך 5 שנים נוספות. *