מנפאואר: לבטל את החלטת עיריית ת"א המחייבת לשלב עברית בשלט חוצות של החברה

מבקשת לבטל את ההחלטה שלא לאשר לה להתקין שלט הנושא את שמה על בית מיקרודף ברחוב יגאל אלון בת"א, כיוון שאין בו כיתוב בעברית ; טוענת כי החלטת העירייה מפלה אותה ביחס לעסקים אחרים בעיר

מנפאואר, העוסקת במתן שירותי כוח-אדם ושירותי השמה, עתרה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב להורות על ביטול החלטת מחלקת השילוט בעיריית תל-אביב שלא לאשר לה להתקין שלט הנושא את שמה על בית מיקרודף ברחוב יגאל אלון בתל-אביב, כיוון שאין בו כיתוב בעברית. החברה מבקשת מבית המשפט להורות לעירייה לאשר את התקנת השלט.

מנפאואר מציינת כי בפברואר הודיעה לה העירייה כי השלט הנושא את שם החברה על בית מיקרודף, בו היא מקיימת חלק מפעילותה העסקית, אינו מאושר - ויש להסירו לאלתר. זאת, בנימוק כי "אין אישור לשלט לועזי. יש לצמצם את השלט ולשלב בו 50% כיתוב בעברית".

מנפאואר טוענת כי הצגת שמה באנגלית בצירוף הלוגו שלה הינו מרכיב חשוב ביותר בזהותה בפעילות העסקית, בנוכחות שלה במרחב, בייחוד שלה ובאמצעי הביטוי שלה כחברה. לדבריה, עניין זה מונחל על-ידי הנהלת החברה בארה"ב לכלל החברות הבנות בכל רחבי העולם, ומיושם ללא הפרעה במדינות השונות וגם בישראל.

מנפאואר גם טוענת כי החלטת העירייה מפלה אותה ביחס לעסקים אחרים בעיר, ובכך מהווה אכיפה סלקטיבית ואפליה פסולה. זאת, כיוון שלטענתה קיימים שלטים רבים ברחבי העיר, הנושאים שמות עסקים באנגלית.

לדבריה, שם המותג באנגלית הוא גם בעל הגנה משפטית באמצעות סימני מסחר רשומים במקומות רבים בעולם.