מסתמן: הפיס ימשיך לשווק את "הלוטו החדש" - אך יגדיל משמעותית את ההשקעה בקהילה

כיום 20% מהכנסות הפיס מופנות לקהילה - בתוך 3-5 שנים אמור לעמוד השיעור על 35% ; הפיס: "הלקוחות מצביעים ברגליים - מאז השינוי המכירות גדלו. מאז השקת הלוטו החדש לפני חודש וחצי נוספו 6 מיליונרים חדשים, שזכו ב-1 עד 28 מיליון שקל"

מפעל הפיס יוכל להמשיך לשווק את הגרלת הלוטו החדשה, אף שסיכויי הזכייה פחתו ואף שהאוצר דרש לפני כחודש כי יחדל לשווקה תוך 10 ימים. כך נודע ל"גלובס".

לפי ההסכמות המסתמנות בין הצדדים, באוצר שוכנעו כי הפיס יפסיד כסף רב אם יחזור למתכונת ההגרלה הישנה, כי לכאורה הוטמעו כבר במתקניו מערכות חדשות ויקרות. מנגד, בכל פעם שבפיס יבקשו לפרסם כי "הפרסים גדלו", יהיה עליהם לציין במקביל כי "הסיכויים פחתו". ואולם, סיכום זה נראה לא רלוונטי, כי הקמפיין בססמה "הפרסים גדלו" אמור היה לרדת ובפיס לא מתכננים להחזירו.

באוצר רשמו בכל זאת הישג: לפי המסתמן, בתוך שלוש-חמש שנים תגדל בהדרגה השקעת הפיס בקהילה ל-30%-35% מסך ההכנסות של המפעל, לעומת כ-20% בלבד כיום.

זהו יישור קו עם מדינות מפותחות רבות בהן פועלים מפעלי לוטו, ואת זאת ניסו להוביל באוצר כבר זמן רב. השינוי יביא לבנייה נוספת של כיתות, מתנסי"ם, מועדונים ועוד - מה שצפוי לעודד את ראשי השלטון המקומי, שמהווים רוב בדירקטוריון הפיס, לאשר את ההסכמות.

בפיס מבהירים שממילא הם טענו לכל אורך הדרך כי אם המדינה תאפשר להם להגדיל את ההכנסות ע"י מגוון של הגרלות ואמצעים, כלל הציבור ייהנה מכך.

כפי שנחשף ב"גלובס", באוצר זעמו כשהפיס הפחית את סיכויי הזכייה בלוטו, וטענו שהיה עליו לקבל מהאוצר אישור מפורש לכך. בפיס דווקא העבירו פנייה רשמית עם תיאור השינויים המתבקשים בהגרלה, אך באוצר כלל לא הגיבו לה. בפיס פירשו את חוסר המענה כהסכמה, אך חוות דעת של משרד המשפטים הבהירה כי בכל שינוי מהותי באופן ההגרלות נדרש אישור בכתב משר האוצר.

בינתיים, בפיס מפרסמים היום נתונים בניסיון להפריך את החשש מפני הקטנת סיכויי הזכייה בלוטו. לפי הנתונים, מאז השקת הלוטו החדש, לפני חודש וחצי, נוספו שישה מיליונרים חדשים, שזכו ב-1-28 מיליון שקל. "הבטחנו שהפרסים יגדלו, ואכן הזוכים מקבלים יותר בכל רמות הפרסים", אמר מנכ"ל הפיס, שאול סוטניק. לדברי דורון אנגל, סמנכ"ל השיווק והמכירות, "הלקוחות מצביעים ברגליים, והמכירות גדלו במעל 70 מיליון שקל - עלייה של 25%".