בגיבוי משרד המשפטים: מפעל הפיס נדרש להפסיק לשווק את הלוטו החדש לאחר שהפחית את סיכויי הזכייה

על סמך חוות-הדעת של משרד המשפטים, מנכ"ל האוצר ירום אריאב דורש מהפיס לחדול בתוך 10 ימים מקיום הגרלת הלוטו במתכונתה החדשה ; מפעל הפיס בתגובה: "לא קיבלנו את פניית האוצר. כשהיא תגיע, נגיב"

משרד המשפטים תומך בעמדת משרד האוצר שנחשפה לראשונה ב"גלובס", לפיה השינוי שערך מפעל הפיס בהגרלת הלוטו - הפחתת סיכויי הזכייה והגדלת הפרסים - מנוגד לכאורה להיתר שניתן לפיס. כך טוען היום (ד') מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, במכתב ששלח למנכ"ל מפעל הפיס, שאול סוטניק.

על סמך חוות-הדעת של משרד המשפטים דורש אריאב מהפיס לחדול בתוך 10 ימים מקיום הגרלת הלוטו במתכונתה החדשה. במכתב, שהגיע לידי "גלובס", מאיים אריאב: "באם תימשך הפרת ההיתר לאחר מועד זה, ינקוט משרד האוצר את כל הצעדים אשר בסמכותו כדי למנוע את המשך הפרת החוק".

יצויין כי במקרה של הפרת ההיתר, רשאי משרד האוצר לבטל את ההיתר שניתן לפיס - ולמעשה למנוע מהמפעל לשווק הגרלות באופן כליל.

ל"גלובס" נודע כי חוות-הדעת של משרד המשפטים שעליה נשען אריאב הנה מעמיקה ומנומקת. היא קובעת במפורש כי בפיס עברו על ההיתר, שכן שינוי מהותי כפי שביצעו בהגרלה מחייב אישור מראש ובכתב של שר האוצר.

כזכור, במפעל הפיס אמרו בעבר ל"גלובס" כי העובדה שמשרד האוצר לא השיב על המכתב שבו פירטו באוגוסט האחרון את הדרישה לשנות את תנאי ההגרלה, כמוה כאילו נתן האוצר אישור לשינויים. אולם על-פי משרד המשפטים, היעדר מענה מצד האוצר נחשב לאישור רק אם הבקשה של הפיס הוגשה בעניין מתכונת השיווק של ההגרלות, מחיר ההשתתפות בהגרלה ושיטות השיווק - כלומר לא במקרה של שינוי במתכונת ההגרלה עצמה.

על-פי הערכות, במפעל הפיס לא ימהרו ליישר קו עם העמדה של אריאב, למרות הגיבוי שהוא מציג ממשרד המשפטים, ויפעלו כנגד המהלך בדרכים משפטיות. בכל מקרה יהיה מעניין האם בפיס ימשיכו בקמפיין הפרסום האינטנסיבי בעניין הלוטו החדש, שלא במפתיע מציין רק את העובדה שהפרסים גדלו - מבלי להזכיר כי סיכויי הזכייה פחתו בעשרות אחוזים.

ממפעל הפיס נמסר בתגובה: "לא קיבלנו את פניית האוצר. כשהיא תגיע, נגיב".