משרד התקשורת יפרסם שימוע כדי לראות אם יש ביקוש לתדרי דור שלישי נוספים

זה הכלי הכי אפקטיבי שיש למשרד לבחון כיצד להקצות את התדרים והאם יש להם ביקוש, שכן אם אין ביקוש - מלבד מירס - לא ניתן יהיה לקיים מכרז על התדרים, ואז נשאלת השאלה כיצד להקצותם ובאיזה מחיר

לאור ההתעניינות שהביעה מירס בתדרי ה-UMTS - המוחזקים בידי משרד התקשורת ללא שימוש - מסתמן כי המשרד יפרסם שימוע ציבורי כדי לבחון אם יש מישהו שמעוניין בהם ומהי הדרך להקצותם. זה הכלי הכי אפקטיבי שיש למשרד לבחון כיצד להקצות את התדרים והאם יש להם ביקוש, שכן אם אין ביקוש - מלבד מירס - לא ניתן יהיה לקיים מכרז על התדרים, ואז נשאלת השאלה כיצד להקצותם ובאיזה מחיר.

התעניינותה של חברת מירס בתדרי דור שלישי באה כשבמשרד שינו את מדיניות הקצאת התדרים ב-WiMAX - בהם מירס רצתה, אך המשרד החליט שלא לאפשר לה להתמודד במכרז שיפרסם. בלית ברירה היא בוחנת כעת רכישת תדרי דור שלישי, כי בטכנולוגיה שבה היא פועלת היום היא ממצה את כל יכולותיה, וכך אין לה פתרונות מספקים כדי להתחרות ברשתות הסלולריות המהירות.

תדרי הדור השלישי הוצאו בראשית העשור למכרז, ושלוש חברות הסלולר הגדולות רכשו בו תדרים, שמשמשים אותן היום. מירס החליטה לא להתמודד, והיום היא בבעיה מבחינה טכנולוגית. חברות הסלולר שילמו כ-200 מיליון שקל כל אחת עבור התדרים.

מירס מנהלת שיחות לשיתוף פעולה בנושא עם HOT, ולמחיר התדרים יש השפעה גדולה על כדאיות הפרויקט.

חברות הסלולר צפויות, כמובן, לנהל מאבק חריף ביותר כדי למנוע ממירס לקבל את התדרים הללו במחיר נמוך יותר ממה שהן שילמו.