העוזרים המשפטיים התאגדו בהסתדרות ודורשים מו"מ על תנאיהם

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שיגר מכתב לשר המשפטים, יעקב נאמן, ולממונה על השכר באוצר, אילן לוין, בדרישה לפתוח במו"מ להסדרת תנאי עבודתם של העוזרים המשפטיים

מחצית מתוך כ-600 העוזרים המשפטיים של השופטים בבתי המשפט השונים בישראל הצטרפו להסתדרות, ובכך הפכו אותה לארגון העובדים היציג שלה. כעת דורשת ההסתדרות לנהל בשמם משא-ומתן על תנאי העסקתם.

היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד שי תקן, שיגר מכתב לשר המשפטים, פרופ' יעקב נאמן, ולממונה על השכר באוצר, אילן לוין, ובו דרישה לפתוח במשא-ומתן לצורך הסדרת תנאי עבודתם של העוזרים המשפטיים.

העוזרים המשפטיים הם עורכי דין בהשכלתם, רובם נשים (81%) בנות 30 בממוצע, לרוב ללא ניסיון מקצועי קודם. בניגוד לפרקליטי המדינה או למשפטנים במגזר הציבורי, המועסקים בהסכמים קיבוציים, הרי שהעוזרים המשפטיים מועסקים בחוזה אישי מיוחד שתוקפו לשנה. הנוהג הוא שההסכם מוארך מדי שנה עד ל-4 שנים (בפועל ניתן להאריכו בשנתיים נוספות), לאחריהן מפוטרים העוזרים המשפטיים.

ואולם, בפועל קיים אחוז נשירה גדול מהתפקיד, בעיקר בשל אפשרויות הקידום המוגבלות, הגדרת התפקיד וסמכויותיו ויחסי העבודה עם השופט הממונה. בהסתדרות טוענים כי יש לשנות מצב זה ולהעניק לעוזרים מידה גדולה יותר של קביעות בעבודה.

עו"ד תקן אמר כי הוא בטוח שהבחירה בהתארגנות תביא בסופו של דבר לשיפור בתנאי העסקת העוזרים.

עו"ד דודי נהיר, מוועד הפעולה של עוזרי השופטים, אמר כי "התארגנות העוזרים החלה מתוך מטרה להשיג ביטחון תעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתנו. אנו מקווים כי נמצא פרטנר למשא-ונתן, כך שנוכל להגיע לתוצאה בהסכמה".