שמועות על רכישתה בידי טבע הקפיצו את מניית ווטסון ב-3.5% בבורסה בניו-יורק במחזור חריג

ווטסון היא חברת התרופות הגנרית החמישית בגודלה בעולם - והיא צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים ב-30 באפריל

שמועות על רכישתה בידי טבע הקפיצו את המניות והאופציות של חברת ווטסון פרמצבטיקה ב-3.5% בבורסה בניו-יורק במחזור חריג, כך מדווח אתר האינטרנט הכלכלי "The Street". מספר המניות שהחליפו אתמול (ג') ידיים היה גבוה פי 2.09 מהממוצע התלת-חודשי במניה. מספרן של אופציות הרכש (CALL) שהחליפו ידיים היה גבוה פי 6.18 מהממוצע (בעיקר בסדרות הפוקעות במאי בשערים 30 ו-35 דולר). המניה ננעלה אתמול בשער 30.81 דולר.

שווי-השוק הבורסאי של ווטסון הוא 3.22 מיליארד דולר. שוויה של טבע, לשם השוואה, גבוה פי למעלה מ-12. בתגובה לשמועות, מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג", כי ג'ון נג'אריאן מערוץ הטלוויזיה העסקי "CNBC" ציין כי "השמועה היא יותר משמועה". מניותיה של טבע יתחילו להיסחר הבוקר בבורסה בתל-אביב, שם הן נמנות עם מדד המעו"ף, בפער ארביטראז' חיובי של 0.04%.

ווטסון היא חברת התרופות הגנרית החמישית בגודלה בעולם - והיא צפויה לפרסם את הדו"חות הכספיים ב-30 באפריל, לפני פתיחת המסחר בוול סטריט. על פי ההערכות האנליסטים, היא צפויה להציג רווח של 49 סנט למניה בממוצע - ירידה של 10.9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. זאת, כאשר בשורה העליונה הכנסותיה צפויות לגדול ב-1.9% בהשוואה לאותו רבעון - ל-638.91 מיליון דולר.

טבע תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של השנה ב-5 במאי. מהדו"חות הכספיים השנתיים של טבע עולה כי לחברה הישראלית, הגדולה מקרב חברות התרופות הגנריות בעולם, הון עצמי שהסתכם ב-16.3 מיליארד דולר בסוף דצמבר. טבע ייצרה במהלך 2008 תזרים מזומנים של 3.32 מיליארד דולר, מתוכו 969 מיליון דולר ברבעון האחרון. התזרים סייע לטבע לסיים את 2008 עם קופת מזומנים של 2.1 מיליארד דולר - גם לאחר ששילמה 3 מיליארד דולר עבור חברת התרופות באר, שאת רכישתה השלימה בשלהי דצמבר.