מיידוף ישראלי לעניים: אדם התחזה לברוקר והוציא במירמה כ-30 מיליון שקל ממשקיעים

(עדכון) - ביהמ"ש האריך ב-11 יום את מעצרו של אלי חפץ ; עפ"י החשד, לא רק משקיעים נפלו קורבן למעלליו - והוא הונה גם נשים שממשפחותיהן גזל כספים ; המשטרה: "מדובר בעשרות קורבנות, ואנו צופים עוד מתלוננים"

בית משפט השלום בתל-אביב האריך ב-11 יום את מעצרו של אלי חפץ, "מיידוף הישראלי", שנעצר בחשד שהציג עצמו כברוקר בחברת השקעות אירופית, וכך הוציא במירמה עשרות מיליוני שקלים מעשרות קורבנות.

חפץ בן ה-35 חשוד כי רימה את לקוחותיו כשהציג בפניהם מצג-שווא לפיו הוא ברוקר בחברת השקעות באירופה, ויש לו הכלים והידע להשקעות כספים. הוא הבטיח להם תשואה חודשית של 5% להשקעתם, תוך שהוא מפריש לקורבנות סכומים זורמים בלבד, מתוך מטרה להגדיל את "השקעותיהם".

בפועל, חושדים במפלג ההונאה של משטרת מחוז תל-אביב, חפץ הוציא מקורבנותיו כ-30 מיליון שקל - אך מעולם לא השקיע אותם בניירות ערך אלא הפקידם בחשבונותיו הפרטיים.

ולא רק משקיעים נפלו קורבן למעלליו. על-פי החשד, חפץ הונה גם נשים שממשפחותיהן גזל כספים רבים. הוא נהג להציג עצמו כלוחם ביחידת עילית בצה"ל וכסוכן שב"כ, ואף הציע להן הצעות נישואין למרות שהוא נשוי.

באחרונה נודע לחפץ כי המשטרה מחפשת אחריו, והוא החל להסתתר ולהחליף כתובות וטלפונים. תוך כדי מנוסתו, הוא המשיך להציג מצגי-שווא לקורבנותיו ולהוציא מהם כספים במירמה. לחלק מהקורבנות שדרשו את כספם בחזרה הוא השיב סכומים אותם הוציא במירמה מקורבנות חדשים.

נציגי המשטרה, רס"ר נטלי צפריר ופקד אריאל פרידמן, טענו בדיון בבית המשפט כי "מדובר בעשרות קורבנות. כל יום מתגלים קורבנות, כולל היום. אנו צופים עוד מספר רב של מתלוננים".

הם ציינו כי חפץ אף הודה בחקירתו כי התכוון לגייס קורבנות וכספים חדשים. לדבריהם, "גם תוך כדי הימלטותו מאימת הדין חפץ המשיך בביצוע העבירות, בשיבוש החקירה ובהטרדת עדים".

השופט מרדכי פלד קבע, כי "מדובר בהתנהגות שיטתית של מירמה וכזב, שבדרך זו צבר החשוד כספים בהיקף רחב ששיעורם מגיע למיליוני דולרים".

פרקליטיו של חפץ, עוה"ד אורון שוורץ ויוגב נרקיס, מסרו בתגובה: "לטעמנו, הגבול בין עבירה פלילית של מירמה לבין התנהלות עסקית כושלת עשוי להיות דק. לאחר שהחקירה תסתיים והעניינים יתבררו, אנו בטוחים שיתגלה כי אנחנו עוסקים בעניין אזרחי, לא נעברו עבירות פליליות, ויתר הפיקנטריה אינה באמת קשורה לתיק". (מ' 11864/09).