קידוח הגז והנפט של דלק אנרגיה בוייטנאם הוכרז כמסחרי - ועכשיו גם ממשלת וייטנאם רוצה נתח מהפרויקט

לחברה הממשלתית פטרו וייטנאם זכות לרכוש 15% מהזכויות בקידוח - תמורת ניכוי חלקה בהוצאות הקודמות מכמויות הגז והנפט שיתגלו בפרויקט

בעוד קבוצת דלק עסוקה עד מעל לראש בקידוחי הגז הטבעי בארץ, מול חופי חיפה וחדרה, בקידוחי 'תמר 1' ו'דלית 1', זרוע נוספת של החברה ממשיכה בקידוחי המיזם להפקת נפט בוויטנאם. מדיווח של דלק מערכות אנרגיה (שקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה מחזיקה ב-88.9% באמצעות בעלות מלאה על דלק השקעות ונכסים) עולה, כי כעת גם ממשלת וייטנאם מעוניינת בנתח מהעוגה.

חברת הנפט הלאומית של וייטנאם, פטרו וייטנאם (סימול: PGS:VN בבורסה בהו צ'י מין סיטי), הודיעה כי היא מעוניינת לממש את האופציה שיש לה לרכוש 15% מהזכויות בפרוייקט, לאחר שנודע לה כי האחרון הוגדר כמסחרי. הזכויות של החברה הממשלתית נובעות מהסכם ההשתתפות בהפקה (PSC) של הקידוח.

בהתאם להסכם זה, החברה הוויטנאמית תרכוש את חלקה באמצעות תשלום החזר הוצאות בקידוח עד כה עבור חלקה היחסי (15%, כאמור). התשלום בפועל יבוצא באמצעות ניכוי חלקה מתוך כמויות הנפט והגז שיופקו בפרוייקט. בנוסף, פטרו וייטנאם תהווה צד לתפעול המשותף של הפרוייקט, כך שהיא תישא בחלקה היחסי בהוצאות העתידיות.

לאחר מימוש האופציה בידי פטרו וייטנאם, תחזיק דלק אנרגיה, באמצעות חברה בת בבעלותה המלאה, 21.25% ממניות הפרוייקט. מלבדה ומלבד החברה הממשלתית, מחזיקים פרמייר נפט ויטנאם off shore וסנטוס תפעול בינלאומי PTY בכ-31.88% מהזכויות בשותפות, כל אחת. דלק אנרגיה מנוהלת בידי גדעון תדמור.

דלק אנרגיהדלק אנרגיה