נוחי דנקנר במכתב לבעלי המניות של קרדיט סוויס: "החלק הקשה של המשבר הפיננסי מאחורינו"

"כשיסתיים המשבר החזקים יהפכו לחזקים יותר וקרדיט סוויס תהיה בצמרת הבנקאות העולמית" ; המכתב הוקרא באסיפה השנתית של הבנק שנערכה היום בציריך, בנוכחות חברי הדירקטוריון והנהלת הבנק וכן בנוכחות כ-2,000 מבעלי המניות בבנק

נוחי דנקנר במכתב לבעלי המניות של קרדיט סוויס : החלק הקשה של המשבר הפיננסי מאחורינו, כשיסתיים המשבר החזקים יהפכו לחזקים יותר וקרדיט סוויס תהיה בצמרת הבנקאות העולמית

"ההשקעה בקרדיט סוויס מאוד חשובה לנו ואנו רואים פוטנציאל גדול בצמיחת הסקטור הפיננסי. זוהי השקעה אסטרטגית וארוכת טווח עבור IDB ", כך כתב נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB, במכתב לבעלי המניות של קרדיט סוויס. המכתב הוקרא באסיפה השנתית של הבנק שנערכה ביום שישי ה-24 באפריל בציריך, בנוכחות חברי הדירקטוריון והנהלת הבנק וכן בנוכחות כ-2,000 מבעלי המניות של קרדיט סוויס, על ידי חיים גבריאלי, המשנה למנכ"ל IDB. זאת, לצד מכתב שהוקרא על ידי נציג של ממשלת קטאר, בעלת מניות גדולה נוספת בבנק.

קבוצת IDB, באמצעות כור , היא אחד משלושה בעלי המניות הגדולים בקרדיט סוויס, יחד עם ממשלת קטאר וקבוצה סעודית. כור השקיעה בקרדיט סוויס בשיא משבר האשראי בתחילת חודש אוקטובר 2008 סכום של יותר ממיליארד דולר.

עוד כותב נוחי דנקנר במכתבו: "IDB רצתה להשקיע במוסד פיננסי בינ"ל מוביל כבר בנובמבר 2007, על מנת לגוון את הפורטפוליו שלה ותוך ניצול ההזדמנויות שסברנו אז כי ייווצרו בשווקים בעקבות המשבר. זיהינו את קרדיט סוויס כיעד מועדף להשקעה לאחר שבחנו לא פחות מ-26 בנקים אירופאיים. זאת לאחר שהתרשמנו מהמודל העסקי היציב של הבנק בעסקי הבנקאות הפרטית, הבנקאות להשקעות וניהול הנכסים ולאחר שהמשבר הפיננסי הבליט את ההתנהלות המקצועית, האחראית והשקולה שלו - ויותר מכל את שדרת הניהול האיכותית של הבנק".

דנקנר המשיך והחמיא להנהלת הבנק וכתב "כשאתה שוקל לבצע השקעה בחברה, ניתנת חשיבות רבה לזהות המנכ"ל שלה. פגשתי את בריידי דוגן, מנכ"ל קרדיט סוויס, לראשונה בדצמבר 2007, בעת ביקורו בישראל במסגרת פתיחת סניף של הבנק, ומאז נוצר בינינו קשר חברי. אני משוכנע ביכולות הניהול שלו ובמקצועיותו. הוא ללא ספק האיש המתאים להנהיג את הבנק בתקופה המאתגרת שאנו חווים, יחד עם חברי הדירקטוריון וצוות ההנהלה הבכיר".

נוחי דנקנר סיכם "אני מאמין כי החלק הקשה של המשבר הפיננסי כבר מאחורינו ומשוכנע שקרדיט סוויס יידע לנצל את הסיטואציה הנוכחית על מנת לחזק את מעמדו כמוסד פיננסי גלובלי מוביל. כשהמשבר יסתיים, החזקים יהפכו לחזקים יותר ואני משוכנע שקרדיט סוויס תהיה בצמרת הבנקאות העולמית".