יצחק תשובה: "חוץ מלדבר, המדינה עוד לא עזרה לאף אחד. אני מעולם לא ביקשתי סיוע, ואני גם לא אבקש"

בראיון לערוץ 2: "המשמעות של המילה 'טייקון' ביפנית היא 'אדם בעל אחוזות'. אינני מחשיב עצמי ככזה" ; "המדינה צריכה להעתיק את מה שקורה במדינות העולם לא בשביל טייקונים או בנקים - בשביל למנוע פיטורים ולייצר מקומות עבודה"

איש העסקים יצחק תשובה, העומד בראש קבוצת דלק הציבורית ואלעד הפרטית אמר כי "חוץ מלדבר, המדינה עוד לא עזרה לאף אחד. אני מעולם לא ביקשתי סיוע, ואני גם לא אבקש".

בראיון ל"יומן שישי" של חברות החדשות של ערוץ 2, אמר תשובה כי "המשמעות של המילה 'טייקון' ביפנית היא 'אדם בעל אחוזות'. אני לא מחשיב את עצמי כבעל אחוזות". זאת ועוד: "המדינה צריכה להעתיק את מה שקורה במדינות העולם לא בשביל טייקונים או בנקים - בשביל למנוע פיטורים ולייצר מקומות עבודה", הוסיף.

תשובה התייחס גם לגילוי תגליות הגז הטבעי במסגרת קידוחי 'תמר', 'דלית' והקידוח של ים תטיס מול חופי אשקלון. לדבריו, "מדינת ישראל היא היום מדינה שיש לה את כל הפתרונות לצרכי האנרגיה שלה. המשמעות של הדבר היא עצמאות - בערב יום העצמאות, היא (המדינה) לא צריכה לייבא".

"אמרתי לעצמי: 'זה בא בדיוק בזמן' ", ציין ביחס לגילוי הגז. "מגיל 12 אני עובד קשה - הייתי עובד בלילות ולומד בימים". לדבריו, "העולם נהיה גלובלי. המצב לא נורא", התייחס למשבר העולמי ולהשפעותיו על עסקיו שלו. כן חזר ואמר כי "אנחנו נעמוד בכל ההתחייבויות - יש לנו עסק מבוזר המתפרס על-פני עסקים רבים".

איש העסקים התייחס גם לעובדה שמלווה אותו במשך כל חייו אישתו חיה. "היא הכי משמעותית בחיי. היינו ביחד מאז שהיינו ילדים. יש לנו 5 ילדים ו-16 נכדים. עשינו כברת דרך יחד". בהקשר זה, ציין תשובה כי "אני מתפלל לאלוהים שהבן שלי יוכל להשתלב יותר ויותר וכך אני אוכל לזוז הצידה ולתת לו להשתלב". הכוונה היא לאלעד, אשר הקבוצה הפרטית של תשובה קרויה על שמו ובה הוא נושא תפקיד מרכזי.

את הראיון, ששודר בערב שבת, סיכם באומרו: "הכל מלמעלה - אני בנאדם מאמין".