עלות הפקת המופע של דפש מוד באצטדיון רמת-גן: 5 מיליון דולר

לדברי מפיק המופע, שוקי וייס, הלהקה תכניס מהמופע למעלה מ-3 מיליון דולר ; וייס רכש פוליסת ביטוח בשווי 150 אלף דולר כדי לכסות הפסדים אפשריים במקרה של ביטול

5 מיליון דולר - זאת עלות הפקת המופע של דפש מוד (10.5) באצטדיון רמת-גן על-פי מפיק האירוע, שוקי וייס. "מרכיב השכר לאמן משתלט על 60%-65% מההוצאה", אומר וייס בראיון למגזין "פירמה".

"30% מוקצים לצד הטכני והלוגיסטי, והיתר - 5%-10% - לשיווק. במקרה של אמן קטן, השכר יעמוד על 40% מהתקציב, וההפרש יושקע בפרסום נוסף", מסביר וייס.

אחרי ההפסדים הכספיים שנגרמו לווייס מביטול ההופעה של דפש מוד בישראל ב-2006 בשל מלחמת לבנון השנייה, מגלה וייס כי הפעם הוא רכש פוליסת ביטוח בעלות של 150 אלף דולר, כדי לכסות הפסדים במקרה של ביטול.

וייס מוסיף כי הברייק-איוון במופע של להקת דפש מוד הוא ב-80% תפוסה של המקומות באצטדיון רמת-גן.

כמו כן טוען וייס כי בארץ יש בעיה גדולה עם נושא גיוס החסויות למופעים הגדולים של האומנים שמגיעים מחו"ל.

"הספונסרים מאוד תובעניים ורוצים חשיפה מקסימלית", אומר וייס, שהצליח לרתום את פלאפון לתת חסות בהיקף של כמיליון דולר למופע הקודם של דפש מוד שבוטל.

"אני יכול להבין אותם, אבל אני נמצא בין הפטיש לסדן: הם רוצים המון, הלהקה או האמן לא רוצים בכלל - כי זה לא שהכסף הזה מגיע אליהם. ככל שהמופעים גדולים יותר, הצורך בספונסר הולך וגדל; וככל שהספונסר גדול יותר, הדרישות הולכות וגדלות. חרא של ג'וב. לך תסביר להנהלות של החברות השונות בחו"ל שהפרסום שעובד באירופה וארה"ב, לאו דווקא עבד כאן".

* הראיון המלא עם שוקי וייס יפורסם מחר (ב') בגיליון אפריל של מגזין "פירמה".