דרמה של הרגע האחרון בחברת החשמל: המדינה נסוגה מהסיכומים - העיצומים צפויים להמשך

ל"גלובס" נודע כי נציגי המדינה הודיעו בדיון שמתקיים בביה"ד לעבודה בחיפה כי הם אינם שותפים להסכם שגובש בין מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ליו"ר הוועד, מיקו צרפתי, בנוגע להקפאת תוכנית "מצפן" ושילובה ברפורמה המתוכננת במשק החשמל

קשיים באישור הסכם הפשרה בחברת החשמל. ל"גלובס" נודע כי נציגי המדינה הודיעו בדיון שמתקיים בביה"ד לעבודה בחיפה כי הם אינם שותפים להסכם שגובש בין מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, ליו"ר הוועד, מיקו צרפתי, בנוגע להקפאת תוכנית "מצפן" ושילובה ברפורמה המתוכננת במשק החשמל.

נציגי המדינה הודיעו בביה"ד כי המדינה אינה מסכימה לשינויים כלשהם במתווה הרפורמה במשק החשמל, ותהיה מוכנה לדון רק בהבטחת זכויות העובדים. למעשה אומרת המדינה כי הסיכום בין הנהלת חברת החשמל והעובדים אינו לגמרי על דעתה. בעקבות הודעת המדינה, המשך הדיון בביה"ד לעבודה נדחה ליום א' הבא ולפי שעה העיצומים בחברת החשמל נמשכים כרגיל.

הודעת המדינה הפתיעה את נציגי הנהלת חברת החשמל וארגון העובדים, זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון, ובתיווכו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, הושג הסכם להפסקת העיצומים בחברה וחזרה למו"מ על הרפורמה בשילוב "מצפן".

על רקע זאת, מתקיימים כעת דיונים בניסיון לפתור את המחלוקת, כאשר נבדקת האפשרות שההסכם יהיה רק בין הנהלת חברת החשמל לעובדים ללא תמיכה פורמלית של המדינה.

בהתאם לסיכום, אמור להיפתח מו"מ בין ההנהלה לעובדים לתקופה של 3 חודשים (עד ה-1 באוגוסט) בשיתוף משרדי האוצר והתשתיות, וזאת במטרה להגיע להסכם על שינוי מבני והתייעלות.

בהנהלת חברת החשמל אישרו את הפרטים. מההנהלה נמסר בתגובה כי "יש בעיות בהסכמות בין העובדים למדינה. אנחנו לא הכתובת למחלוקות".

בכירים בארגון העובדים מסרו בתגובה כי "מבחינתנו אם הנהלת החברה מקפיאה את מצפן, אנחנו נפסיק את העיצומים כפי שסוכם. יחד עם זאת, ההתנהלות של המדינה לא מקובלת עלינו. אם ככה רוצים לפתוח את המו"מ זה לא מבשר טובות".