סיבידיה מרפדת את 2009: חתמה על חוזים ב-15 מיליון שקל וגייסה 5 מ' ד'

מפתחת פתרונות אבטחת ההכנסה זכתה בשבועות האחרונים במכרזים של אנטל מאורוגוואי ושל MTN - ענקית התקשורת הסלולרית מדרום אפריקה ; מנכ"ל סיבידיה, אלון אגינסקי: "היינו גמישים ורעבים מכל חברה אחרת שהתחרתה מולנו"

דווקא בתקופה הלא פשוטה הנוכחית, חברת הטכנולוגיה Cvidya Networks מספקת צרור חדשות טובות. החברה חתמה בשבועות האחרונים על שני חוזים בהיקף כולל של 15 מיליון שקל, עם שני לקוחות חדשים. במקביל, היא השלימה גיוס הלוואת הון בהיקף של 5 מיליון דולר מקרן ההלוואות פלנוס. כך נודע ל"גלובס".

סיבידיה, שהוקמה בשנת 2000, מפתחת טכנולוגיה לאבטחת הכנסה, אימות נתונים וניטור מערכות לגביית עמלות סוכנים. הפתרונות שלה מיועדים לספקי התקשורת הסלולרית. החדשות האחרונות מצטרפות לנתונים חיוביים שהחברה רשמה ב-2008, בה הכנסותיה צמחו ב-85% ומספר עובדיה גדל ב-25%.

החוזה הראשון של סיבידיה הוא עם חברת MTN הדרום אפריקנית. היקף החוזה הוא כ-10 מיליון שקל, ובמסגרתו סיבידיה תטמיע, בשיתוף HP, את המערכת שלה לבקרת הכנסות בשירותי רשתות התקשורת הנייחת והניידת של MTN.

MTN היא חברת התקשורת הסלולרית המובילה באפריקה. היא פועלת ב-21 מדינות ויש לה כ-80 מיליון מנויים. החברה נסחרת בבורסת יוהנסבורג שבדרום אפריקה לפי שווי של 23 מיליארד דולר.

לדברי אלון אגינסקי, מנכ"ל סיבידיה, "תחומי הסלולר והתקשורת בשווקים המתפתחים נהנים מצמיחה, בגלל המגוון הרחב של שירותי תקשורת שמוצעים כתחליף לתשתית התקשורת הקווית, שלא מגיעה לכל מקום באפריקה". זהו החוזה הראשון של סיבידיה ביבשת.

אגינסקי מספר כי MTN בחנה את המערכת במשך מספר חודשים. לדבריו, סיבידיה גברה במכרז שהוציאה MTN על-פני מספר מתחרים, בהם גם חברות שכבר סיפקו שירותים ומוצרים לחברה מדרום אפריקה.

איך זכיתם במכרז?

"בזכות ההתאמה לצרכי הלקוח והגמישות שיש למוצר שלנו. הישראלים נוטים 'להתנפל', באופן חיובי, על הלקוח. שלחנו צוות גדול, שהיה ביוהנסבורג שבועות ארוכים. MTN קיבלה עטיפה מפנקת, גם כי היינו רעבים יותר מכל המתחרים שלנו".

החוזה השני של סיבידיה, בהיקף של 5 מיליון שקל, היה עם חברת התקשורת האורוגוואית הממשלתית Antel. במסגרתו, סיבידיה תטמיע את המערכת שלה לבקרת הכנסות בשירותי רשתות התקשורת של החברה הדרום אמריקנית, ככלי לאימות נתונים ולניטור מערכות ברשת שירותי הדור הבא הנייחים והניידים של אנטל ויישוב מחלוקות בנושאי חיובים. החברה הישראלית גברה במכרז על חברת Ectel הישראלית.

אדוארדו קרוזו בלומשטיין, מנהל חטיבת אבטחת המידע בחברת אנטל, ציין כי "הפתרון של סיבידיה יאפשר לנו להצליב נתונים מכל המערכות העסקיות של אנטל באורוגוואי. באמצעותו ניתן לצמצם זליגת הכנסות וכך להגדיל רווחים".

מרפדים את הקופה

במקביל, סיבידיה גייסה קו אשראי מפלנוס בהיקף של 5 מיליון דולר. לדברי אגינסקי, "מצבנו הכלכלי טוב. בשנת 2008 ביצענו סבב גיוס הון בהיקף של 12 מיליון דולר, ויש לנו הכנסות וכסף בקופה. מטרת גיוס קו האשראי הנוכחי היא לרפד את תהליכי הצמיחה וההתרחבות שלנו".

*מהן תוכניות סיבידיה עכשיו?

"לפני כשנה התחלנו לפעול בשוק הצפון אמריקני. לאחרונה מינינו את ערן וגנר, לשעבר מנכ"ל חברת אקזקט, לתפקיד מנכ"ל סיבידיה בצפון אמריקה. למרות המיתון, אני מקווה שהפעילות האגרסיבית שלנו בשוק האמריקני תישא פירות".

מתן קו האשראי אינו טריוויאלי. קרנות האשראי וההלוואות, בדומה לקרנות ההון סיכון, שומרות את הכסף בקופה ולא ממהרות לפזרו. פלנוס כבר העניקה הלוואה לסיבידיה בשנת 2006.

לי-בת נלסון, שותפה כללית בפלנוס, אמרה כי "מפעילי תקשורת מתמקדים היום יותר מתמיד בשיפור הרווחיות והפתרון של סיבידיה מאפשר למצות פוטנציאל לרווחים, על-ידי מניעת טעויות והונאות בתהליך הגבייה. מאז 2006 אנו עוקבים אחר קצב החדירה שלה בקרב מפעילי תקשורת בעולם".

*מה התחזיות שלכם לשנת 2009?

"2008 הייתה שנת שיא מבחינתנו. בינתיים החברה שומרת על צמיחה דו-ספרתית, לא בקצב של השנה שעברה, אך עדיין בקצב טוב".

*המשבר עובר לכם מעל הראש?

"בוודאי שגם אנחנו חשים את המשבר, למשל בהתמשכות תהליכים. אם לפני שנה היינו סוגרים חוזים במהירות, כיום זה לוקח חודשים. אם בעבר נדרשו 4 חתימות על חוזה, כיום רק אקט החתימה לוקח שבועות, כי צריך להחתים 14 בכירים. כל דולר שיוצא, עובר פילטר ובדיקה. אבל, הצורך קיים והלקוחות נמצאים".