שפעת החזירים פוגעת בפזו, בתירס, בחיטה, ובחברות הספנות והתעופה; ענף הבריאות, לעומת זאת, נהנה מעליות

[למדור שוקי עולם] מניית Biota, המייצרת את החיסון Relenza לשפעת, זינקה ב-72% בסידני ; הדולר עולה ב-1.05% ל-13.619 פזו לדולר ; בריטיש איירוויז מאבדת 8.1% במסחר באירופה

הפזו המקסיקני וחברות רבות מתחום התעופה וההובלה הימית נפגעות מהתגברות החשש מהתפשטות נגיף שפעת החזירים ברחבי העולם, בעוד שחברות מתחום הבריאות נהנות מעליות. בין אם מדובר במגפה של ממש, או מהומה רבה על לא דבר, מניות רבות מציגות ירידות של 10% ויותר.

אמש הכריזו הרשויות בארצות הברית על מצב חירום לאחר שאובחנו כ-20 מקרים של הדבקות בנגיף. החולים פיתחו תסמינים של השפעת לאחר ששבו מטיול סקי במקסיקו סיטי.

במקסיקו, שם התפרצה המחלה, עלה מניין ההרוגים מהנגיף ל-103, כך דיווח הבוקר משרד הבריאות במדינה. כ-400 בני אדם מתוך 1600 האנשים שחששו שנדבקו, עדיין מאושפזים ונבדקים, היתר הוכרזו בריאים.

בזירת המטבעות: הדולר עולה ב-1.05% ביחס לפזו המקסיקני ל-13.619 פזו לדולר. למסחר בצמד דולר/פזו.

מדד בולסה של מקסיקו טיפס במהלך חודש אפריל בכ-15%.

בשוק הסחורות: מחיר החוזים העתידיים על בשר החזיר הרזה (Lean Hogs) למסירה במאי ננעל אתמול על 69 סנט לפאונד ומחיר חוזה בשר הבטן-חזה (Pork Bellies) בצורתו הקפואה, ננעל על 81.5 סנט לפאונד.

נציין כי ממשלות רבות מסבסדות את מוצרי הבשר כולל חזיר, בפרט בסין שם הכל מסובסד.

מחיר החוזים העתידיים על התירס יורד ב-3.38% ל-3.64 דולר לבושל ומחיר החוזים העתידיים על החיטה יורד ב-2.4% ל-5.2 דולר לבושל.

לציטוטי חוזים עתידיים על סחורות

בענף הספנות: מניית צ'יינה שיפינג (סימול: 600896 בשנחאי) מאבדת קרוב ל-10% בבורסת שנחאי.

בענף התעופה: מניית אייר צ'יינה (סימול: 0753 בהונג קונג) איבדה 13% בשל ביטול טיסות בינלאומית מחשש להתפשטות שפעת החזירים. מניית קוונטס , מניית קאתי פסיפיק , דויטשה לופטנזה, בריטיש אירוויז .

סוני וסמסונג אלקטרוניקס אסרו על עובדיהם לטוס למקסיקו לאחר ששפעת החזירים גרמה למותם של למעלה מ-100 בני אדם במדינה.

בענף הבריאות: מניית Biota, המייצרת את החיסון Relenza לשפעת, זינקה ב-72% בסידני. מניית Chugai Pharmaceutical טיפסה ב-16.4% בטוקיו ומניית Uni-Charm, המייצרת מסכות להגנה מזיהום, עלתה ב-4%.