שויד: "הביזנס של צ'ק פוינט הפגין גידול ושרידות; גייסנו 30 עובדים בישראל"

צ'ק פוינט פספסה תחזית ההכנסות של השוק לרבעון הראשון אך עקפה את תחזית הרווח ; פרסמה תחזית דומה לתחזית השוק לגבי הרבעון השני ; צופה בשנה כולה הכנסות של 860-920 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 1.85-1.95 דולר למניה

"התוצאות שלנו טובות בכל מקרה, אבל בעיקר על רקע הסביבה הכלכלית בה רוב החברות מתקשות להציג גידול, ואפילו מראות קיטון. אנחנו מאוד גאים בתוצאות שלנו", כך אמר היום גיל שויד, יו"ר ומנכ"ל צ'ק פוינט, במסיבת עיתונאים שערכה החברה.

צ'ק פוינט פרסמה את דו"חות הרבעון הראשון ב-2009, ולצד התחזית לרבעון השני היא גם מוסרת לראשונה תחזית לשנה כולה. התחזיות לרבעון השני ולשנת 2009 כוללות בתוכן גם את עסקי האבטחה של נוקיה, שצ'ק פוינט השלימה את רכישתם לפני כשבועיים.

ברבעון השני צ'ק פוינט צופה הכנסות בטווח של 205-230 מיליון דולר, צמיחה של 2.7%-15.2% ביחס לרבעון המקביל. התחזית הממוצעת בשוק היא להכנסות של 213 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP יגיע ל-41-49 סנט למניה (87-103.9 מיליון דולר), בעוד שתחזית השוק היא ל-45 סנט למניה. השלמת הרכישה מנוקיה תשפיע על הרווח על בסיס GAAP, אך צ'ק פוינט לא מסרה מהי התחזית על בסיס זה.

בשנה כולה צ'ק פוינט תצמח ב-6.4%-13.8% לעומת 2008, והכנסותיה יגיעו ל-860-920 מיליון דולר. בעבר אמר שויד כי הרכישה תוסיף כ-100 מיליון דולר להכנסות החברה ב-2009, ומכאן אפשר להסיק כי כלל לא בטוח שצ'ק פוינט תצמח השנה בצורה אורגנית בהכנסות, שכן ב-2008 הכנסותיה הסתכמו ב-808.5 מיליון דולר. עם זאת, לדברי שויד ברווח יהיה גם גידול אורגני, והחברה תסיים את השנה עם רווח נקי Non-GAAP של 1.85-1.95 דולר למניה (392.4-413.6 מיליון דולר), לעומת 1.78 דולר ב-2008.

"אנשי המכירות שלנו אופטימים", אומר שויד, "אבל אני לא חושב שעכשיו זה הזמן לקחת את התחזיות הכי אופטימיות שיש לנו. הסביבה מחייבת כל ארגון להיות כמה שיותר צנוע ושמרני. התחזיות השנתיות שלנו הן ריאליות ושמרניות, אבל בימים כאלה גם תחזיות שמרניות יכולות להיחשב לאגרסיביות בעוד כמה חודשים", הוא מוסיף. מכל מקום, שויד מציין שהביזנס של צ'ק פוינט הפגין "גידול ושרידות" במצב הכלכלה הנתון.

את הרבעון הראשון של השנה, שעדיין לא כלל את תוצאות החברה הנרכשת, צ'ק פוינט סיימה עם תוצאות בהתאם לתחזיות שמסרה בעבר. בהשוואה לתחזיות השוק, בשורת ההכנסות נרשמה תוצאה נמוכה מהצפוי, אך בשורת הרווח החברה הצליחה לעקוף את הצפי. הכנסות החברה צמחו בכ-2% בהשוואה לרבעון המקביל והסתכמו ב-195 מיליון דולר, לעומת תחזית השוק ל-200 מיליון דולר. 63.2% מההכנסות הגיעו מעדכוני תוכנה, אחזקה ושירותים, והיתר ממכירת מוצרים ורישיונות. שויד ציין שמכירות קווי המוצרים של החומרה צמחו ב-30%-80%.

ההוצאות התפעוליות של החברה הצטמצמו ב-9% לעומת הרבעון המקביל, והגיעו ל-102.7 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול תשלומי האופציות לעובדים והפחתות של נכסים לא מוחשיים הרווח התפעולי הגיע ל-109 מיליון דולר - שיעור של 55.9% - הגבוה ביותר בשמונת הרבעונים האחרונים. "אנחנו שומרים על משמעת פנימית ועל רמת ההוצאות, ומנסים להיות יעילים תמיד", אומר שויד, אך מודה שגם התחזקות הדולר תרמה לשיפור הרווח התפעולי.

ממשיכה לחפש רכישות

גם היום חוזר שויד על הבטחתו שלא יפוטרו עובדים. "אין פיטורים באופק, ואנחנו אפילו מגייסים עובדים", הוא אומר. "הרכישה של החטיבה מנוקיה הוסיפה לנו 300 עובדים, ברבעון הראשון גייסנו 30 עובדים חדשים בישראל, ואנחנו מצפים לגייס עוד. משכורות לא קוצצו, ובונוסים שולמו", מוסיף ומרגיע שויד. לאחר השלמת הרכישה, מעסיקה צ'ק פוינט כ-2,200 עובדים ברחבי העולם, מתוכם כ-820 בישראל.

בשורה התחתונה צ'ק פוינט רשמה ברבעון הראשון רווח נקי של 80.9 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הגיע הרווח ל-95.5 מיליון דולר, שהם 45 סנט למניה. בכך עקפה החברה בסנט אחד את תחזיות האנליסטים.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברמת שיא של 171.8 מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו בקופת החברה מזומנים והשקעות לטווח קצר וארוך בהיקף של 1.59 מיליארד דולר. צ'ק פוינט לא מפרטת כמה עלתה הרכישה האחרונה, אך מדובר בסכום של כמה עשרות מיליוני דולרים, ובכל מקרה שויד אומר היום שצ'ק פוינט ממשיכה לחפש רכישות נוספות. במהלך הרבעון הראשון צ'ק פוינט גם המשיכה בביצוע תוכנית הרכישה העצמית של מניותיה (Buy Back), כשרכשה 2.3 מיליון מניות תמורת 52.3 מיליון דולר - מחיר ממוצע של כ-22.74 דולר למניה. המחיר הנוכחי של מניית צ'ק פוינט הוא כ-25.2 דולר, והוא משקף לה שווי שוק של 5.3 מיליארד דולר בנאסד"ק. עם פתיחת המסחר יורדת מניית החברה בכ-5%.

הרכישה מנוקיה הוסיפה לצ'ק פוינט קו מוצרים נוסף - IP appliance, ובמהלך הרבעון החברה גם השיקה ארכיטקטורה חדשה, Software Blade (במסיבת העיתונאים שויד התקשה למצוא לכך תרגום הולם בעברית). "הארכיטקטורה מאפשרת ללקוח התרחבות עתידית, אך היא גם מתאימה דווקא במשבר כלכלי", מסביר שויד. "היא מאפשרת ללקוחות איחוד של השקעות וצמצום בתחזוק, על-ידי הוספת Blades עם פונקציות שונות, ולכן היא אטרקטיבית".

שויד: "אנשי המכירות שלנו אופטימים, אבל אני לא חושב שזה הזמן לקחת את התחזיות הכי אופטימיות שיש לנו. הסביבה מחייבת להיות כמה שיותר צנועים ושמרנים".