אמנון אברמוביץ': "יועצי התקשורת יכולים לנצח בדיווח יומי - אבל לא במערכה"

בדיקה של מגזין "פירמה" בשיתוף "יפעת" מגלה כי האפקטיביות של שימוש ביועצי תקשורת ע"י פוליטיקאים שהסתבכו - כגון קצב, אולמרט והירשזון - היא בדרך-כלל קטנה

בשנים האחרונות כמה מבכירי הפוליטיקאים הסתבכו בפרשות משפטיות. התופעה הגיעה לבית הנשיא (משה קצב), משרד ראש הממשלה (אהוד אולמרט) ומשרד האוצר (אברהם הירשזון). בהתאם לרוח התקופה, הבכירים האמינו כי לצד המאבק המשפטי, עליהם להשקיע גם בזירה התקשורתית - ולשם כך גייסו יועצי תקשורת תמורת תשלום של יותר מ-100 אלף דולר בכל מקרה.

בדיקה ראשונה מסוגה של מגזין "פירמה" בשיתוף "יפעת" - שסקרה את הידיעות בעיתונות הכתובה בפרשות קצב, אולמרט והירשזון, ושכללה גם שיחות עם הכתבים הבכירים שמסקרים את הפרשות - מגלה: האפקטיביות של שימוש ביועץ תקשורת היא בדרך-כלל קטנה.

לדברי פרשן חדשות ערוץ 2, אמנון אברמוביץ': "יועצי התקשורת יכולים לנצח בדיווח יומי - אבל לא במערכה".

מנתוני יפעת עולה כי גם עם הייעוץ התקשורתי, בכל המקרים שנסקרו, הרוב הגדול של הידיעות נותר בעל אופי שלילי. לגבי קצב, אותו ליוו מוטי מורל ורונן צור, אמרה כתבת משפטית כי "שום יועץ תקשורת לא היה יכול לעזור כאן".

במקרה של אולמרט אמר כתב משפטי כי "אמיר דן, שהחל דרכו כפטריוט של הפרקליטות, הלך לפי 'רוח אולמרטית' של התקוטטות. לא ברור מה ההתלהמות הזו אמורה להשיג".

* הכתבה המלאה במגזין "פירמה" המצורף היום (ב') לעיתון.