השר אדלשטיין נוטה לסיים את תפקידו של יו"ר רשות השידור, משה גביש

השר הממונה על רשות השידור מאמץ חוות-דעת לפיה על גביש לסיים את תפקידו עם פיזור מליאת רשות השידור ; היועצת המשפטי של רשות השידור מתנגדת למהלך

מחלוקת בין השר הממונה ברשות השידור לבין רשות השידור באשר להמשך תפקידו של יו"ר רשות השידור, משה גביש.

ל"גלובס" נודע כי השר הממונה על חוק רשות השידור, יולי אדלשטיין, נוטה לאמץ את חוות-דעת הגורסת כי על גביש לסיים את תפקידו כיו"ר הרשות יחד עם המליאה שהתפזרה לאחרונה. יחד עם זאת, לא מן הנמנע כי אדלשטיין יחליט לתת לגביש תקופה נוספת להשלמת הרפורמה.

מנגד, חוות-דעתה של היועצת המשפטית ברשות השידור, חנה פונדמיצקי-מצקביץ', גורסת כי המשך תפקידו של גביש אינו תלוי במליאה, וכי גביש יכול להמשיך ולשמש בתפקידו עד גמר הקדנציה שלו בעוד כשנה.

מליאת רשות השידור הנוכחית מונתה לפני למעלה מ-3 שנים וסיימה את הקדנציה שלה לפני מספר חודשים, אולם נכון להיום היא עדיין מחזיקה בכלל הסמכויות. יצויין כי היסטורית, לאורך כל השנים ברשות השידור, סיים יו"ר הרשות את תפקידו יחד עם המליאה - גם במקרים בהם מונה ליו"ר לאחר מועד כינוסה של המליאה.

עם זאת, נכון להיום טרם מונתה מליאה חדשה לרשות. הליך של מינוי מליאה לרשות אורך כחודשיים-שלושה לכל הפחות, שכן הוא מצריך הליך של התייעצויות וזמן למתן תגובות על הבחירות.

יולי אדלשטיין, שנכנס לתפקיד השר הממונה על ביצוע חוק רשות השידור רק באחרונה, מודע למצב החוקי בו מתפקדת כיום מליאת רשות השידור, ועל כן ניתן להניח כי כבר בתקופה הקרובה יחל בהליך התייעצויות למינויה של מליאה חדשה. ארכה זו עשויה לאפשר לגביש להשלים את הרפורמה ברשות השידור, רפורמה אותה מנסים להוביל מזה שנתיים, עם כניסתו לתפקיד.

בימים אלה מנהל גביש, כמו גם הנהלת רשות השידור, מאבק בהצעת המחליטים של האוצר אשר התייחסה גם לרשות השידור והתנהלותה. מבחינת גביש, הצעת המחליטים תעצור את הישגי הרשות בהליך הרפורמה.

מלשכת השר אדלשטיין לא נמסרה בתגובה לידיעה.

גביש אמר בתגובה: "אני אעזוב כשאצטרך לעשות זאת. בינתיים אני עסוק במשימות שלי ברשות ולא עוסק בדברים אלה".