בניגוד לעמדת הוועד: דירקטוריון חברת החשמל אישר מינוי מבקר פנים חיצוני לחברה

דירקטוריון חברת החשמל אישר את בחירתו לתפקיד של שי רוזנשטוק, מבקר הפנים של נמל אשדוד ; חברת החשמל הכחישה בשבוע שעבר כי תהליך המינוי הסתיים

לראשונה ימונה מבקר פנים בחברת החשמל שיגיע מחוץ לשורות החברה. דירקטוריון חברת החשמל, בראשות יו"ר הדירקטוריון מוטי פרידמן, אישר היום (ה') את בחירתו של שי רוזנשטוק לתפקיד המבקר הפנימי של חברת החשמל.

יש לציין כי המינוי הוא בניגוד לעמדת ארגון העובדים שדרש שמבקר הפנים יבוא מתוך שורות החברה. המועמד המוביל מתוך החברה היה יגאל הראל, שמכהן כיום כמ"מ מבקר הפנים, זאת לאחר שהמבקר הקודם ד"ר אלי סברדלוב פרש בשנה שעברה.

שי רוזנשטוק נבחר על ידי ועדת איתור של דירקטוריון החברה וההנהלה, מבין 73 מתמודדים שהגישו קורות חיים, לאחר שלשלב הגמר הגיעו 4 מתמודדים.

יצוין כי "גלובס" פנה בסוף השבוע שעבר (ה') לחברת החשמל בנושא מינויו הצפוי של רוזנשטוק לתפקיד, זאת לאחר שועדת האיתור המליצה למנותו לתפקיד, אולם מהחברה נמסר אז בתגובה כי "תהליך בחירת המבקר הפנימי של החברה טרם הסתיים. לכן, לא ניתן להתייחס שמית לבחירה.כאשר יסתיים התהליך ולאחר אישור הדירקטוריון, נוציא הודעה מסודרת לציבור".

שי רוזנשטוק ( 40), נשוי ואב ל- 3. הוא בוגר אוניברסיטת בר-אילן בהצטיינות במסלול כלכלה וחשבונאות מורחב, מוסמך אוניברסיטת בר-אילן במינהל עסקים במסלול מימון, ובעל רישיון לעסוק בראיית חשבון.

בניסיונו המקצועי לשי רוזנשטוק למעלה מ- 15 שנות עבודה בביקורת: היה המבקר הפנימי הראשי של חברת נמל אשדוד ובמסגרת זו ביצע את תפקיד נציב תלונות העובדים. לפני כן היה עוזר אישי בכיר למבקר הפנימי הראשי בחברת פרטנר וכיהן כרו"ח במשרד קסיסר.

בועדת האיתור שבחנה את כל הבקשות היו חברים: הדירקטורית שלומית ברנע פרגו (יו"ר), המשמשת כיו"ר ועדת הביקורת של דירקטוריון החברה, יו"ר הדירקטוריון מוטי פרידמן, מנכ"ל החברה עמוס לסקר, הדירקטור רו"ח מיכה לזר, הדירקטורית שופטת בדימוס קיי בלנש, הדירקטורית עו"ד דורית ענבר. כמזכיר ועדת האיתור שימוש מזכיר הדירקטוריון שלומי צרפתי. הוועדה לוותה על ידי היועץ המשפטי של החברה דודו יהב. כמו כן ישבו בועדת האיתור שני משקיפים מטעם רשות החברות הממשלתיות אהרון גולדמן וגלי אמיר.