קצב לבג"ץ: לחקור מי במשרד המשפטים הדליף לתקשורת את חומר החקירה בענייני

נשיא המדינה לשעבר עתר לבג"ץ כנגד היועמ"ש מני מזוז, בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה על מנת לאתר את האחראי שהעביר את חומר החקירה בעניינו ממשרד המשפטים לידי התקשורת באמצעות תקליטור

נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, עתר היום (ה') לבג"ץ כנגד היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להורות למשטרה לפתוח בחקירה על מנת לאתר את האחראי אשר העביר את כלל חומר החקירה בעניינו ממשרד המשפטים לידי התקשורת באמצעות תקליטור.

קצב טוען, באמצעות עוה"ד אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואברהם לביא, כי לפני כשנה, ב-29 לאפריל 2008, הוא פנה למזוז והביא לידיעתו כי ממידע ראשוני שהגיע אליו עולה חשד ממשי כי גורם במשרד המשפטי או בפרקליטות העביר חומר חקירה מהתיק בעניינו לידי התקשורת. לטענת קצב, מיד למחרת - מבלי לבצע כל בדיקה - ענה מזוז כי אין לו כל ידיעה בנושא, וכי על פני הדברים הנטען נראה משולל יסוד.

קמב אומר כי לאחר בדיקות שערך התבררו טענותיו כבעלות יסודות מוצקים ביותר, וכי חשיפת פנייתו בעניין כה דיסקרטי לגורמים כה רבים במשרד המשפטים - שעה שמתמקדת בעניינו חקירה פלילית - איננה משרתת חקירה יעילה וחשאית כנדרש.

עוד אומר הנשיא לשעבר, כי ממידע נוסף שהגיע אליו עולה כי בידי התקשורת מצוי תקליטור רשמי של משרד המשפטים, הכולל את כל חומר החקירה מאז תחילת הפרשה ומאות קבצי מחשב לאורך כמעט שנתיים.

לטענתו, בתקליטור מצויים חומרים שכלל לא נמסרו להגנה על-ידי הפרקליטות, ולפיכך לא קיימת אפשרות שתקליטור זה הגיע לאמצעי התקשורת מצד ההגנה. לטענת קצב, מזוז מודה כי מבדיקה פנימית שערך עולה כי אכן התקליטור נצרב במשרד המשפטים והועבר לגוף תקשורת גדול.

לאור האמור מבקש קצב ממזוז להורות למשטרה לפתוח בחקירה פלילית על מנת לאתר את המדליף.