האופטימיות בשווקים נותנת אותותיה במדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן: עלה מעל הציפיות

האנליסטים ציפו כי המדד האמריקני יעלה ל-61.9 נקודות, אולם המדד הפתיע ועלה ל-65.1 נקודות ; ובינתיים: ההזמנות ממפעלים אמריקניים במארס ירדו ב-0.9% - ירידה חדה יותר מזו שנחזתה על-ידי האנליסטים

האופטימיות בשווקים נותנת אותותיה במדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, והמדד עלה מעל הציפיות. האנליסטים ציפו כי המדד האמריקני יעלה בקריאתו הסופית ל-61.9 נקודות, כמו בקריאה המקדמית של הנתון - אולם המדד הפתיע ועלה ל-65.1 נקודות.

מדובר במדד הגבוה ביותר שנצפה מאז ספטמבר, אז כזכור, קרס בבנק ההשקעות האמריקני ליהמן ברדרס ושלח את המשבר הפיננסי העולמי לגל נוסף, שרסיסים ממנו הגיעו גם לישראל. המדד מתפרסם במשותף עם סוכנות הידיעות "רויטרס" והוא הציג את העליה הגדולה ביותר בנקודות מאז אוקטובר 2006. גם בישראל מתפרסם מדד אמון הצרכנים, על-ידי "גלובס" - והמדד הקרוב לחודש אפריל יתפרסם ביום רביעי הקרוב.

"השיפור התמקד בציפיות של הנסקרים לעתיד, במיוחד באשר לתחזית לטווח-ארוך של הכלכלה", אמר ריצ'ארד קרטין, מי שמנהל את הסקר עבור אוניברסיטת מישיגן. ייתכן ומרבית ההתאוששות במדד נובעת מהתמיכה של הצרכנים בהוצאה של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, על תוכנית התמריצים, ציין. הדבר עולה מהעובדה ש-85% מהנשאלים ענו כי הם מצפים שהתוכנית תביא לשיפור במצב הכלכלה הלאומית.

ההזמנות ממפעלים אכזבו

ובינתיים, ההזמנות ממפעלים אמריקניים במארס ירדו ב-0.9% - ירידה חדה יותר מזו שנחזתה על-ידי האנליסטים. האנליסטים צפו ירידה בשיעור הקטן במחצית - 0.6%- בלבד. נציין, כי גם הנתון המיוחס להזמנות ממפעלים בארה"ב בחודש פברואר עודכן כלפי מטה - והעלייה שהוא מגלם עומדת כעת על 0.7% בלבד, לעומת עליה של 1.8% במקור.

ניתן לראות בנתון המאכזב עדות נוספת לחומרת המצב הכלכלי בארה"ב, שכן מדובר בירידה החודשית השמינית ברציפות. הנתונים פורסמו על-ידי משרד המסחר האמריקני, וירידה תלולה עוד יותר ניתן לראות בנתוני ההובלות של טובין מיוצרים - שירדו ב-1.2%. בשני המקרים, מדובר בירידה הרצופה הארוכה ביותר מאז הוחל בתיעוד הנתון, החל ב-1992.

בנוסף, פורסם גם מדד מנהלי הרכש למגזר היצרני לחודש אפריל, אשר עלה ל-40.1 נקודות. כמו מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, גם כאן מדובר בעליה אל מעבר לציפיות - מאחר ומדד מארס עמד על 36.3 נקודות בלבד והציפיות חזו עליה ל-38.4 נקודות.

בהמשך היום אנו צפויים לפרסום נתוני המכירות החודשיים של יצרניות הרכב, כמידי חודש. בעוד הנתונים לגבי מכירות הרכבים באפריל עדיין אינם ידועים בשעה זו, נציין כי במארס נמכרו בארה"ב 3.3 מיליון רכבים, ו-3.8 מיליון משאיות.