נערכים לתקיפה באיראן? דיווח בעיתון צרפתי: מטוסים של חיל האויר הישראלי ביצעו אימונים בשמי מיצר גיברלטר

רק לפני שבועיים פרסם העיתון הלונדוני "טיימס" כי ישראל מתכוננת לתקיפה על מתקני הגרעין של איראן

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

מטוסים של חיל האויר הישראלי ביצעו אימונים בשמי מיצר גיברלטר בים התיכון - כך מדווח השבועון הצרפתי "ל'קספרס". על פי הדיווח, במוקד התרגיל ביצעו מטוסי חיל האוויר תדלוק אווירי בטווח המרחק בין ישראל לגיברלטר, בגובה רב במיוחד - דבר המעיד אולי על כוונותיה של ישראל להיערך לתקיפה באיראן.

רק לפני שבועיים פרסם העיתון הלונדוני "טיימס", כי ישראל מתכוננת לתקיפה על מתקני הגרעין של איראן. "הצבא הישראלי מתכונן לתקיפה מסיבית על מתקנים גרעיניים באיראן - בתוך ימים, באישור הממשלה החדשה", דווח אז בעיתון. על פי הדיווח, שני תרגילים גדולים של פיקוד העורף להכנת האזרחים מפני מתקפה, קשורים לכוונה לתקוף באיראן ואמורים להכין את תושבי ישראל למה שעלות לקרות.

"אם יהיה אור ירוק - נתקוף תוך שעות"

לדברי גורם ישראלי ביטחוני בכיר "ישראל רוצה לדעת שבהינתן האור הירוק, הצבא יוכל לפגוע באיראן בהתראה של ימים ואפילו שעות", דווח. "הם מתכוננים בכל הרמות לאפשרות הזו והמסר לאיראן הוא שהאיום הישראלי אינו מילולי בלבד".

הבכיר הדגיש כי ייתכן שישראל תצטרך לפגוע ביותר מתריסר מטרות, כולל "נאתנז", מקום בו אלפי צנטריפוגות מפיקות אורניום, מתקן באיספהן בו מאופסנות 250 טונות של גז מתחת לקרקע, ואתר המים הכבדים בארק, שמייצר פלוטוניום. לפי העיתון, את המרחק מישראל לאירן כבר חצו טייסות F-15 ו-F-16 בעת שתירגלו את המתקפה בשנה שעברה. באותו תרגיל השתתפו גם מסוקים ומטוסי תדלוק.

"לא נאיים על איראן בלי שיהיה לכך גיבוי", ציין בכתבה גורם מודיעיני בישראל. "הייתה לאחרונה תזוזה וכמה פעולות הכנה על הקרקע, שמאותתות על הנכונות הישראלית לפעול, אבל לא סביר שהמתקפה תצא לפועל בלי אישור מארצות הברית, אישור מרומז לפחות".