גיל אונגר: "הרווח הגולמי של רשתות הפארם נמוך מזה של רשתות המזון"

יו"ר ניו-פארם אמר את הדברים היום בכנס התמרוקים של התאחדות התעשיינים ; לדבריו: "מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ואני, שהייתי מנכ"ל רבוע כחול, נכשלנו כישלון חרוץ בניסיון למכור קוסמטיקה ברשתות המזון"

אם מישהו חיפש עוד הוכחה להשלכותיה של מלחמת המחירים בשוק, הוא קיבל אותה היום (א') מדבריו של יו"ר ניו-פארם, גיל אונגר. בדברים שנשא בכנס התמרוקים של התאחדות התעשיינים הודה אונגר כי "הרווח הגולמי ברשתות הפארם נמוך יותר מהרווח הגולמי של רשתות המזון, למרות שברשתות המזון פועלים פורמטים של חנויות דיסקאונט. זה דבר שלא יכול להחזיק לאורך זמן".

עוד אמר אונגר: "עדיין לא ראיתי שום מלחמת מחירים שהקפיצה את הענף מדרגה אחת למעלה". לדבריו, גם הגידול בביקושים בענף הגיע ממבצעי מכירות אגרסיביים והורדת מחירים - ולא ממקום אחר. "לא צריך להסביר מה זה עושה לרווח הגולמי של הקמעונאים", אמר.

באופן מפתיע ובניגוד לאינטרס המסחרי של ניו-פארם, דיבר אונגר על הפוטנציאל המפוספס של רשתות המזון במכירת קוסמטיקה. "הפוטנציאל הכי גדול למפיצים, ליבואנים, לתעשיינים ולרשתות המזון הוא במכירות הקוסמטיקה ברשתות המזון. מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, ואני, שהייתי מנכ"ל רבוע כחול, באנו מענף הקוסמטיקה - ושנינו נכשלנו כישלון חרוץ בניסיון למכור קוסמטיקה ברשתות המזון. אם נסתכל מה קורה בעולם הגדול, אז הרשתות הגדולות, לרבות טסקו וקרפור, מוכרות קוסמטיקה עממית במסות.

"היתרון של רשתות המזון, הוא שצרכנים נכנסים אל חנות מזון פעמיים בשבוע. לרשת רבוע כחול נכנסים 60 מיליון איש בשנה, ולשופרסל 80 מיליון איש. אלה 140 מיליון הזדמנויות למכירה של מוצר ספציפי או למכירה מתוכננת. כל ביקור כזה הוא פוטנציאל למכירה".

עוד אמר אונגר: "הכישלון הוא כישלון משותף שלנו, הקמעונאים והיצרנים. אני ממליץ לא להרים ידיים כי ההזדמנות אדירה. צריך לבוא באומץ וביצירתיות. רשתות המזון צריכות להקדיש את המיקום והשטח הנכון. היצרנים צריכים לקחת סיכונים ולייצר ליין מוצרים שמתאים לרשתות המזון, ולמרות העלות - לנסות ולגבות את המהלך הזה עם דיילות".