לאחר חודש וחצי של עיצומים שהסבו נזק של 220 מיליון שקל נחתם ההסכם לסיום העיצומים בחברת החשמל

כפי שפורסם ב"גלובס", במסגרת ההסכם לא יינקטו צעדים משמעתיים נגד בכירי הוועד שהיו מעורבים בארגון העיצומים, כאשר עד ה-1 באוגוסט אמורים להגיע להבנות גם בנושא ניכויי השכר

אחרי חודש וחצי של מאבק, נחתם ההסכם לסיום העיצומים בחברת החשמל. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר ויו"ר הוועד, דוד (מיקו) צרפתי, חתמו היום על הסכם להפסקת העיצומים בחברה בתמורה להקפאה של תוכנית ההתייעלות "מצפן" ושילובה במו"מ על השינוי המבני בחברה.

ההסכם יובא היום לאישור ביה"ד האזורי לעבודה, ובכפוף איליו יפסיקו העובדים את העיצומים ויתקיים מו"מ בין העובדים להנהלה והממשלה עד ה-1 באוגוסט 2009.

כפי שפורסם ב"גלובס", במסגרת ההסכם לא יינקטו צעדים משמעתיים נגד בכירי הוועד שהיו מעורבים בארגון העיצומים, כאשר עד ה-1 באוגוסט אמורים להגיע להבנות גם בנושא ניכויי השכר.

המדינה לא תהיה צד פורמלי לחתימה על ההסכם בין העובדים להנהלה. יחד עם זאת, להסכם יצורף מכתב כוונות מצד המדינה שתודיע על הסכמתה להיכנס להידברות מול העובדים וההנהלה, וככל שיהיו הסכמות בנושא הם יובאו לאישור שרי האוצר והתשתיות. על מכתב הכוונות חתומים מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות, ד"ר אודי ניסן ומנכ"ל משרד התשתיות היוצא, עו"ד חזי קוגלר.

מדובר למעשה בפשרה בה המדינה מכירה בצורך בהידברות מול ארגון העובדים באשר למו"מ בנוגע ליישום השינוי המבני בחברה. "גלובס" חשף לראשונה את המגעים להקפאת תוכנית "מצפן" ושילובה במסגרת המו"מ המתחדש על הרפורמה.

העיצומים בחברת החשמל נגד יישום תוכנית מצפן נמשכו כחודש וחצי, והסבו לחברה הפסד של כ-220 מיליון שקל. המזכירות הארצית של הוועד סירבה להפסיק את העיצומים עד שהתקבלה הסכמת המנכ"ל עמוס לסקר להקפיא את מרבית הסעיפים של תוכנית "מצפן" ולהתחייב שלא ינקטו צעדים משמעתיים נגד בכירי הוועד.