יצרניות משחקי הווידיאו יסבלו מירידה במכירות ברבעון הראשון

אנליסט בוול סטריט: "אנחנו נמצאים באחת התקופות השקטות של הבידור האינטראקטיבי"

שלוש מיצרניות משחקי הווידיאו הגדולות יפרסמו בשבוע הבא את תוצאות הרבעון הראשון של 2009, ובוול סטריט צופים כי ביצועיהן יהיו בעייתיים בהשוואה לשנה שעברה, ברבעון שהוא גם כך חלש מסורתית.

"אנחנו נמצאים באחת התקופות השקטות של הבידור האינטראקטיבי", כתב האנליסט אד ווליאמס מבית ההשקעות BMO, והוסיף כי הרבעון הראשון מהווה באופן מסורתי 20% מיחידות המשחקים הנמכרות בשנה. בין החברות שמדווחות השבוע: מובילות המגזר, אלקטרוניק ארטס ואקטיוויז'ן-בליזארד וכן היצרנית הקטנה יותר THQ.

גורמים בוול סטריט צופים נפילות נוספות במכירות הן של אלקטרוניק ארטס והן של THQ בהשוואה לרבעון אשתקד. עם זאת, המכירות של אקטיוויז'ן אינן בנות השוואה לרבעון המקביל שכן הוא נגמר לפני המיזוג שלה עם בליזארד אנטרטיינמנט, חטיבת המשחקים של ויוונדי.

באחרונה דווח על הנפילה הראשונה בחודשים האחרונים במכירות המשחקים. ממידע שנאסף על-ידי קבוצת NPD, מכירות המשחקים נפלו ב-17% במארס בהשוואה לאותה התקופה אשתקד. תוצאות השנה שעברה הושפעו במידה רבה מהשקת שוברי קופות כגון סופר סמאש ברוס: ברול, של נינטנדו, שמכר 2.7 מיליון יחידות בארה"ב באותו החודש. האנליסטים אף ציינו מכירות מאכזבות בכותרים החדשים.

אלקטרוניק ארטס ו-THQ עסוקות לאחרונה בתהליך ארגון מחדש, הצפוי לתרום את חלקו להפסדי הנטו בתקופת מארס. אקטיוויז'ן, מצידה, נהנתה מביצועים טובים במהלך השנה החולפת. הכותרים גיטאר הירו ו-Call of Duty מוכרים היטב, והמיזוג עם יצרנית WoW, יצר רווחים רציפים מהמנויים.

לדברי האנליסט ג'וליאן פוסט מבנק אוף אמריקה, מכירות אקטיוויז'ן עומדות להתחזק בהמשך השנה, עם השקת כותרים חדשים בסדרת גיטאר הירו וקול אוף דיוטי, כמו גם משחק Tony Hawk חדש והמשחק Starcraft 2, שיצרה בליזארד.

"התקופה הטובה ביותר עבור מניות אקטיוויז'ן תהיה יוני-ספטמבר, ככל שהצרכנים יצפו יותר ויותר להיצע החגים החזק של החברה, ואנו צופים אפשרות לקיצוץ בעלויות הקונסולות השונות במהלך הקיץ", כתב פוסט.