החטא של האב ועונשו של הילד: מכבי ת"א קנסה את מאור בוזגלו ב-50 אלף דולר

קשר מכבי ת"א ספג עונש חסר תקדים בכדורגל הישראלי בעקבות סעיף בחוזה, המאפשר לקבוצה לקנוס אותו אם אביו מתבטא נגד המועדון או העומדים בראשו ; בוזגלו: "אני לא יודע אם אבא שלי ידבר בעתיד, אני לא שולט בזה"

כששחקני כדורגל ישראלים עוברים עבירות משמעת, העונשים שהם מקבלים הם בדרך-כלל מינורים - מקנסות של כמה אלפי דולרים בודדים ועד הזמנת הקבוצה לארוחה משותפת.

במקרה של מאור בוזגלו, העניין מעט יותר מורכב. ועדת המשמעת של מכבי תל-אביב קנסה היום (א') את הקשר בקנס חסר תקדים של 50 אלף דולר, לאחר שאביו יעקב התבטא בכלי התקשורת נגד הקבוצה. זאת בעקבות סעיף בחוזהו של השחקן שמתיר למכבי לקנוס אותו בסכום של עד 100 אלף דולר במקרה שאביו מתבטא נגד המועדון או העומדים בראשו. מכבי התעקשה להכניס בזמנו את הסעיף הנ"ל לחוזה בעקבות ההיסטוריה הבעייתית של יעקב בוזגלו והתבטאויות שלו כנגד מועדונים בהם בנו שיחק.

במכבי קצו בהתנהגות האב, ולאחר שכבר נשלחו העונה שני מכתבי אזהרה לשחקן על מנת שירסן את התנהגות אביו, הוחלט להעמיד את מאור בוזגלו לדין.

עם סיום ועדת המשמעת אמר בוזגלו: "אני לא מסכים עם אבא שלי, הוא דיבר בשמי, ואני לא חושב שיש מישהו שיכול לדבר בשמי. אף אחד לא שמע את זה ממני בעבר, אבל אני פה ואני אומר זאת. אני היחיד שיכול לייצג את עצמי, ובאמת שלא מעניין אותי מה אומרים ומה חושבים. מה שחשוב לי זה מכבי וההצלחה של הקבוצה ושלי. אני מסתכל קדימה", אמר הקשר.

בוזגלו נשאל למה לא אמר את הדברים עד עכשיו, וענה: "יש מצבים מסוימים בהם צריך להיות קצת בשקט, ועכשיו הגיע הזמן לדבר. אני לא יודע אם אבא שלי ידבר מעתה והלאה, אני לא שולט בזה. יש לו את הרגשות שלו, הוא בן אדם בפני עצמו".

עוד לפני קבלת העונש אמר הקשר: "יש את הסעיף בחוזה, וכל מה שמכבי תחליט אכבד, כמו שהתחייבתי בחוזה". לגבי המשך דרכו בקבוצה והיחס שקיבל מהאוהדים בשבת, אמר הכוכב הצעיר: "הם יודעים את האהבה שלי אליהם. יש לי חוזה לעוד 3 שנים במכבי. אבא שלי אמר שאני לא צריך להישאר, אבל אני אומר שאני שחקן מכבי תל-אביב לכל דבר".

כשיצא המנכ"ל שעיה מהישיבה הוא העדיף שלא להרחיב במילים ואמר: "אני לא רוצה להגיד כלום. יצאה הודעה מסודרת. אני רק יכול לומר שאפשר לראות על-פי ההחלטה שמאור שחקן מאוד יקר למכבי תל-אביב".

בהודעה רשמית שהוציא המועדון בעניין נכתב: "מכבי תל-אביב מעריכה את מאור בוזגלו השחקן והאדם, אך מצפה כי החוזה עימו יקויים עד תום, וכי לא נקלע לסיטואציה דומה בעתיד".