חוזרים לתקן הזהב? סין הגדילה את יתרות הזהב שלה ב-76% בשנים האחרונות

הגדילה את רזרבות הזהב שלה מ-600 טון ב-2003 ל-1,054 טון כיום - כמות הזהב החמישית בגודלה בקרב מדינות העולם ; צפויה להמשיך לקנות כמויות גדולות של זהב

סין הודיעה בשבוע שעבר כי במשך שש השנים האחרונות היא הגדילה את רזרבות הזהב שלה ב-76%. לאומה הגדולה בעולם, שהיא במקרה גם מפיקת הזהב הגדולה בעולם, יש ככל הנראה סיבות טובות לרכוש זהב, ומספר מומחים אמרו שצעדיה של סין מייצבים את מעמדה של המתכת היקרה כנכס מוניטרי, ומצביעים על עתיד זוהר לזהוב הנוצץ.

"סין אישרה שהיא בונה אחזקה משמעותית של זהב", אמר פטר גרנט, אנליסט מתכות בכיר ב-USAGOLD, "זוהי עובדה משמעותית מאד לטובת השקעה בזהב לטווח ארוך".

סין הגדילה את רזרבות הזהב שלה מ-600 טון ב-2003 ל-1,054 טון כיום - כמות הזהב החמישית בגודלה בקרב מדינות העולם. כמו כן, סין ביקשה מקרן המטבע הבינלאומית למכור את כל יתרות הזהב שלה, המסתכמות ב-3,217 טון, ככל הנראה במטרה לרכוש אותם לעצמה.

ליתרות הזהב של סין יש עוד לאן לגדול. בתחשב ביתרות המטבע שלה, כמות הזהב שסין מחזיקה אינה כה גדולה, שווי מטילי הזהב שבכספותיה של סין עומד על 31 מיליארד דולר - כ--1.6% בלבד מתוך סך יתרות המטבע שלה.

אם תרכוש סין את כל הזהב של קרן המטבע העולמית במחיר של 1,000 דולר לאונקיה יגיעו יתרות הזהב שלה ל-103 מיליארד דולר - כ-5.25% מתוך יתרות מטבע של כ-1.95 טריליון דולר. זאת, כאשר הממוצע העולמי עומד על אחזקת 10% מתוך יתרות המטבע הזר, בזהב.

בהתחשב באמור לעיל, סביר מאד שסין תמשיך לקנות כמויות גדולות של זהב בשנים הקרובות, במטרה לגוון את נכסיה, ולהגיע לפחות לממוצע האחזקה העולמי. מדינות נוספות כמו סינגפור, נורבגיה, ערב הסעודית כבר החלו ללכת בכיוון שסין מתווה, והצעד הסביר למשקיע הממוצע הוא לעשות כמותן, ולקנות זהב.

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch

לציטוטי חוזים עתידיים על הזהב