טייסים הנוחתים בנתב"ג דיווחו על קרן לייזר המסנוורת אותם בעת הנחיתה

כך מדווח "ידיעות אחרונות" ; רק לפני כמה שבועות התחוללה סערה סביב קרן הלייזר שסינוורה את שוער נבחרת ישראל, דודו אוואט, במהלך המשחק נגד נבחרת יוון

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

משחק ילדים חדש עלול לגרום לאסון כבד: טייסים הנוחתים בנתב"ג דיווחו על קרן לייזר המסנוורת אותם בעת הנחיתה - כך מפרסם הבוקר "ידיעות אחרונות".

רק לפני כמה שבועות התחוללה סערה סביב קרן הלייזר שסינוורה את שוער נבחרת ישראל, דודו אוואט, במהלך המשחק נגד נבחרת יוון. אלא שמה שאולי לא נעים במהלך משחק כדורגל, עלול להפוך לסכנה ממשית ואמיתית - כשמדובר במטוס עמוס מאות נוסעים שמבצע נחיתה.

מספר טייסים ישראלים וזרים שהגיעו לאחרונה עם מטוסיהם לנחות בשדה התעופה בלוד, הודיעו לרשויות כי דקות לפני הנחיתה הם נתקלים בקושי מסוג חדש - מסנוורי לייזר.על פי החשד, המסנוורים עושים שימוש בפנס לייזר מיוחד מעיר באזור גוש דן, ייתכן ומדובר בגבעתיים או רמת גן. קרן הלייזר מסכנת כמובן עד מאוד את הטייסים ואת חיי הנוסעים.

מגדל הפיקוח בנתבג מגדל פיקוח שדה תעופה בן גוריון / צלם: תמר מצפי

מעשה קונדס או פעולה מכוונת בזדון?

מגדל הפיקוח בנתב"ג מאפשר לטייסים להנחית את המטוס בצורה אוטומטית, אך מרבית הטייסים מעדיפים להנחית את המטוס ידנית. במצב כזה, קרן הלייזר מסכנת כמובן עד מאוד את הטייסים ואת חיי הנוסעים.

עדיין לא ברור מי עומד מאחורי המעשה, והאם מדובר במעשה קונדס של מישהו שלא מבין את חומרת המעשה - או שמא זו פעולה מכוונת בזדון.

רשות שדות התעופה נוקטת אמצעים בכדי לאתר את מפעילי הלייזר. במאמץ האיתור מעורבים מספר גורמים בטחוניים וכן ציוד מיוחד.