קנס של 10,000 שקל ו-10 חודשי מאסר על-תנאי בגין מכירת זיקוקי דינור בניגוד לחוק

במבצע שנערך במארס ע"י משרד התמ"ת בשיתוף משטרת ישראל נתפסו אצל הנאשם כ-100 אלף חזיזים, נפצים וזיקוקי דינור המיועדים למכירה לציבור הרחב - בניגוד לצו הפיקוח על "צעצועים מסוכנים"

קנס בסך 10,000 שקל ומאסר של 10 חודשים על-תנאי למשך שנתיים נגזרו אתמול (א') על פח'רי גוליאני קמאל בגין עבירה של מכירת חזיזים, נפצים וזיקוקי דינור והפצתם בניגוד לחוק.

בפסיקתו הדגיש השופט אלכסנדר רון מבית משפט השלום בירושלים כי העבירה חמורה וטעונה ענישה בעלת מימד הרתעתי.

במבצע שנערך ב-15 במארס על-ידי משרד התמ"ת בשיתוף משטרת ישראל, נתפסו אצל קמאל, תושב בית-חנינה, כ-100 אלף חזיזים, נפצים וזיקוקי דינור המיועדים למכירה לציבור הרחב, בניגוד לצו הפיקוח על מצרכים ושירותים "צעצועים מסוכנים" 1986. הצעצועים הושמדו כולם.

בטיעונים לעונש הדגיש התובע מטעם משרד התמ"ת, עו"ד יוסף יונתן, כי כמות גדולה של צעצועים מסוכנים יכולה לגרום לילדים ולסביבה נזק גדול, וביקש - למרות הודאת הנאשם - להחמיר בעונשו ולהטיל עליו את הקנס המקסימלי בחוק, 26,100 שקל.

בפועל, כאמור, הוטל עליו קנס בסך 10,000 שקל ומאסר של 10 חודשים על-תנאי למשך שנתיים, אם יעבור עבירה נוספת על-פי חוק הפיקוח על מצרכים ושירותים או בחקיקת משנה שעל פיו.

מנהל מחוז ירושלים לסחר פנים, ישראל משען, מדגיש כי חוקרי מחוז ירושלים ימשיכו במבצעים על מנת למצוא מפיצים של צעצועים מסוכנים במהלך כל השנה ולא רק בפורים, ויעשו מאמץ גדול למגר את התופעה.

סגנית שר התמ"ת, אורית נוקד, האחראית על סחר פנים במשרד, בירכה על פסק הדין ואמרה: "אני מקווה כי העונש ירתיע מוכרים רבים מלעבור על החוק ולסכן פגיעה בחיי אדם. אפעל להגברת האכיפה בתחום על מנת להבטיח שהמוצרים הנמכרים בשוק עומדים בכל התקנים והאישורים".