יונל כהן, מנכ"ל מגדל: "מתישהו ב-2009 או 2010 נצטרך לעשות סוויץ' לתיק ההשקעות - ולהגן על עצמנו מהאינפלציה"

בכנס של פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים בישראל אמר: "בינתיים, הייעוץ הפנסיוני בבנקים הוא כישלון" ; "ההתערבות של הרגולציה בנושא ניהול ההשקעות היא כמו לילדים קטנים"

"בהוראות הרגולציה יש אבסורדים במאקרו ובמיקרו. ההתערבות של הרגולציה בנושא ניהול ההשקעות היא כמו לילדים קטנים; ברמה שמראה שהם לא סומכים על כך שגופים גדולים בשוק יוכלו לסחוב את הגופים הקטנים". כך אמר היום יונל כהן, מנכ"ל קבוצת הביטוח מגדל , שנשא דברים בכנס של פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים בישראל.

כהן התייחס בדבריו אלו לשורת הנחיות שהוציא לאחרונה אגף שוק ההון באוצר בנוגע לניהול ההשקעות של הגופים המוסדיים, ובהן המגבלה על אי השתתפות בהנפקת אג"ח אם המידע בגין ההעסקה הגיע תוך פחות מ-5 ימים טרם ביצועה, ועוד.

יונל כהן התייחס למשבר הכלכלי וציין כי למרות השיפור בשוק ההון מתחילת 2009, הרי ש"המשבר עוד לפנינו. בשנתיים-שלוש הקרובות יש חברות רבות שצריכות להחזיר הרבה מאוד כסף". עוד הוסיף כהן, כי "מתישהו ב-2009 או 2010 נצטרך לעשות סוויץ' לתיק השקעות 'אינפלציוני' ולהגן על עצמנו בתיק ההשקעות מהאינפלציה".

לדברי כהן, הקדמת כניסת הבנקים הגדולים לייעוץ פנסיוני לכלל האוכלוסייה בישראל - שקרתה בתחילת אפריל האחרון - היא החלטה לא נכונה של הרגולציה. הוא צופה כי "הבנקים הם איום קיומי על מערכת היחסים של מנהלי ההסדרים הפנסיוניים עם המעבידים". עם זאת, לדבריו, "בינתיים, הייעוץ הפנסיוני בבנקים הוא כישלון. ב-2008 הם ייעצו רק ל-44.5 אלף איש שאני בטוח שמרביתם הם בכלל עובדי הבנקים".

מאיר אוזן, יו"ר פורום מנהלי ההסדרים הפנסיוניים ויו"ר קבוצת שקל, הביע אופטימיות ביחס למקום העתידי של מנהלי ההסדרים הפנסיונים למול הבנקים. הוא ציין כי "כל עוד יהיה משחק הוגן מצד הבנקים, אני פחות מוטרד מהאיום של הבנקים". הוא הוסיף, כי "אם יש לקח מסוים מהמשבר, הוא שעל מנהלי ההסדרים הפנסיוניים להיות פחות ממוקדים במוצרים אלא יותר בלקוחות". כמו כן אמר, כי מנהלי ההסדרים הפנסיוניים, שהופכים למתכננים פנסיונים ופיננסים, צריכים למכור גם קרנות נאמנות ולקבל תגמול בתמורה לכך.