ב-HSBC מורידים מחיר היעד למניית מכתשים אגן: שערי החליפין והמלאים הקיימים יעיבו על החברה

מחירי היעד הופחת ב-13.3% ל-26 שקל למניה, המשקף פרמיה של 30% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום; ההמלצה נותרת ב"משקל יתר"

כלכלני הבנק הבריטי HSBC פירסמו הבוקר (ג') סקירה על מניית חברת האגרוכימיה, מכתשים אגן , מקבוצת אי.די.בי ובניהול אברהם ביגר.

הכלכלנים הורידו את מחיר היעד למניה ב-13.3% ל-26 שקל למניה, המשקף פרמיה של 30% ממחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א היום. ההמלצה נותרת ב"משקל יתר".

הכלכלנים מעריכים כי ההכנסות ממכירת מוצרי הדברה צפויות להישאר בתחום ההערכות לאורך 2009 ולא להיפגע בצורה משמעותית, אך שינוים בשערי החליפין לרעתה של מכתשים, ומלאים קיימים עם מחירים גבוהים, צפויים להערכת הכלכלנים להעיב עם תוצאות החברה.

הכלכלנים מורידים את תחזית סך ההכנסות של החברה וכן את התחזית לשולי הרווח של החברה. לגבי עסקי מוצרי ההדברה, הכלכלנים צופים שיפור הן בכמויות הנמכרות, והן במחירי המכירה, אך מסייגים ואומרים, כי השיפור הזה יקוזז ע"י השינוים בשערי החליפין במטבעות בהם פועלת החברה - בעיקר דולר מול אירו, וכן מהמלאים שבמחסניה.

מאז סוף 2008, מניית מכתשים אגן הוסיפה לערכה כ-43%, ועקפה את התשואה הממוצעת של מדד ת"א-100 ב-16%. ב-HSBC מייחסים זאת ליציבות שהשוק רואה בסקטור האגרוכימיה בישראל.

לסיכום, הכלכלנים מעריכים כי עדיין ניתן למצוא אפסייד במניית מכתשים אגן, כשהסנטימנט הכללי של המשקיעים משתנה לטובה, והם צפוים להמשיך ולקנות את מניות החברה, במיוחד במחירים הנמוכים של התקופה האחרונה.