סבתה של יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בשיט קיאקים שטבעה בירקון: למה איש מאלה שהבחינו במצוקתה לא נחלץ לעזרתה?

יסמין בת ה-20 טבעה בנחל המזוהם בתל-אביב, לאחר שחתרה לבדה בסירת קיאק והתהפכה ; מצבה התייצב ולא נשקפת סכנה מיידית לחייה - אך מצבה עדיין מוגדר קשה והיא עדיין מונשמת

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

יום לאחר התאונה הקשה, סבתה של יסמין פיינגולד, אלופת ישראל בשיט קיאקים שטבעה בירקון ונפצעה קשה, מקווה לטוב - אך בעיקר מאוכזבת וזועמת.

הסבתא, גילה פרידמן, עדיין מנסה להבין כיצד אירע האסון ובעיקר למה איש מבין אלו שהבחינו במצוקתה של נכדתה, מלבד לאבי טויבין, לא נחלץ לעזרתה. "איך אני אבין דבר כזה?!", אמרה פרידמן בכעס בריאיון לתכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל. "אלה אנשים שאני לא יודעת מאיפה הם הגיעו. זה מקומם מאוד".

מצבה של יסמין מוגדר כעת קשה אך יציב. סבתה עדכנה כי היא הניעה את אצבעותיה ואף פקחה מדי פעם את עיניה. "צריך לקוות לטוב", היא אומרת בהתרגשות. "היא בחורה חזקה. היא שור בר".

חתרה לבדה והתהפכה

יסמין בת ה-20 טבעה בנחל המזוהם בתל אביב, לאחר שחתרה לבדה בסירת קיאק והתהפכה. צוות מד"א שהגיע לחלצה ביצע בה מאמצי החייאה ממושכים, בסופם היא פונתה במצב קשה לבית החולים איכילוב בעיר.

עובר אורח שהבחין בצעירה טובעת מיהר למים. הוא משה אותה החוצה, בעוד עוברי אורח אחרים הזעיקו את צוות מד"א למקום. "החניתי את מכוניתי ליד רידינג וחציתי את הגשר למסלול בו אני תמיד רץ על גדות הירקון", סיפר לחדשות 2 באינטרנט אבי טויבין, שמשה את הצעירה מהמים. "כשחלפתי ליד מועדון השייטים ראיתי קיאק תחרותי שבתוכו בחורה חותרת ועוברת אותי. כשהתקדמתי לכיוון המזח ראיתי התקהלות של אנשים שצעקו 'להזעיק משטרה', וראיתי את הקיאק הפוך".

טויבין הבין כי מתחת לקיאק, בתוך המים, לכודה הצעירה. "רצתי, קפצתי לירקון ושחיתי לכיוונה", תיאר את רגעי החילוץ. "צללתי וראיתי אותה מחוסרת הכרה, כשהפה שלה מכוסה קצף. הפכתי את הקייאק והרמתי לה את הראש. גררתי אותה עם הקייאק עד לגדה, שם עזרו לי לחלץ אותה".

נמשתה בלי דופק וחסרת נשימה

"כשהכוחות הגיעו היא כבר נמשתה מהמים על ידי עובר אורח מתחת לגשר של דרך נמיר", סיפר לחדשות 2 באינטרנט ששי מוהדב ממשטרת תל אביב. "היא הייתה ללא דופק ובלי נשימה. אחרי פעולות החייאה שצלחו היא פונתה לאיכילוב מחוסרת הכרה".

מחקירת המשטרה עולה כי פיינגולד לא הצליחה לעלות מעל פני המים מכיוון שהייתה קשורה ברגליה לקיאק. היא פרפרה מתחת למים במשך כעשר דקות. עוברים ושבים שהבחינו בה חשש להיכנס לירקון להצילה, בשל הזיהום, עד שעשה זאת טויבין.

יסמין פיינגולד / צלם: האוניברסיטה הפתוחה